سرمایه گذاری ۸۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در آب و فاضلاب

۰۷م اسفند ،

21119-1.jpg

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سرمایه گذاری هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین بنکداری با بیان اینکه تاکنون کل سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی در ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب که در حال اجرا است، بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: بیش از هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن در سال به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های آب و فاضلاب در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: تاسیسات آب و فاضلاب از جمله زیرساخت های اساسی هر جامعه رو به رشد بوده که نیازمند حجم بالای سرمایه گذاری است.

بنکداری تصریح کرد: صنعت آب و فاضلاب کشور توجه ویژه ای به جذب و توسعه مشارکت بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در طرح های آب و فاضلاب دارد که در این راستا رشد قابل توجهی در گسترش مشارکت بخش خصوصی طی سال های اخیر به ویژه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: در سال جاری، اقدام های موثری در راستای تنوع بخشی و گسترش مشارکت بخش خصوصی در قالب خرید تضمینی آب و پساب و قراردادهای بیع متقابل به عمل آمده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درخصوص عملکرد سال جاری صنعت آب و فاضلاب کشور در گسترش مشارکت بخش خصوصی، گفت: عقد قراردادها و آغاز عملیات اجرایی ایجاد تاسیسات نمک زدایی، خطوط انتقال آبرسانی، تاسیسات فاضلاب و ارتقای کیفیت آب به ارزش سرمایه گذاری اولیه شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله فعالیت های مهم بخش خصوصی در این حوزه بوده است.

بنکداری اظهار داشت: عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی طرح های ایجاد تاسیسات فاضلاب از جمله شبکه جمع آوری فرعی و اصلی، خطوط انتقال و تصفیه خانه و بهره برداری از تاسیسات با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی به ازای تخصیص پساب به ارزش سرمایه گذاری اولیه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر مشارکت های مهم بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.