سرمربی تیم ملی ووشو:باتجربه ها عملکرد بهتری داشتند

‘محمدرضا جعفری’روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:در اینگونه رقابت ها، ورزشکارانی که سابقه قهرمانی داشته یا پیش از این هم اردونشین بودند عملکرد بهتری دارند و در مسابقات روز یکشنبه نیز این موضوع تکرار شد.

وی تصریح کرد:این پیکارها دارای سطح فنی مناسبی بود و ورزشکاران نشان دادند که به خوبی روش مبارزه در ساندا را آموخته اند و فنون را به زیبایی اجرا می کردند.

جعفری در باره اینکه بر خلاف نفرات تازه وارد به اردو، قهرمانان نامدار چندان مبارزات پرفشاری را برگزار نمی کردند گفت: قهرمانان با تجربه بالای خود به پیروزی می رسیدند تا برای حضور در اردوها و انتخابی های آینده آماده بمانند و در مقابل نفرات جوان نیز تمام توان خود را به کار بستند و نشان دادند که این رشته هیچگاه از ورزشکار توانمند خالی نمی شود.

سرمربی تیم ملی ووشو افزود:در هر وزن دو ورزشکار را در اردو باقی نگه داشتیم تا با حضور در تمرینات و مسابقه انتخابی نهایی مسافران رقابت های قهرمانی آسیا را مشخص کنیم.

وی گفت:حضور قهرمانان متعدد در تیم ملی موجب نگاه ویژه مسوولان و رسانه ها به کادر فنی می شود و همین امر کارم را سخت می کند.

سرمربی تیم ملی گفت: به خوبی می دانم که موافقان و مخالفان حضورم در تیم ملی به دقت عملکردم را زیر نظر دارند و برای رساندن تیم ملی به موفقیت تمام تجربیات سال های اخیر خود را به کار می بندم.

جعفری افزود:سال ۲۰۰۸ نیز هدایت تیم ملی ایران را در مسابقات آسیایی ماکائو برعهده داشتم اما نسبت به آن سال تجربه بیشتری دارم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به عملکرد موفق مربی چینی در تیم ملی ایران گفت: ‘وی یان دونگ’ چهار سال در ایران حضور داشت و با تیم های جوانان و بزرگسالان نتایج درخشانی کسب کرد و من نیز در این مدت دستیار این مربی کاربلد بوده و تجربیات باارزشی کسب کردم.

وی اظهار داشت: این مربی چینی در مدت فعالیتش در ایران عملکرد خوبی داشت و کمک شایانی به پیشرفت ما کرد. ‘وی یان دونگ’ مربی حرفه ای بود و با تمام وجود برای تیم ملی ایران کار می کرد.

جعفری در خصوص برنامه های آماده سازی تیم ملی ووشو گفت: برنامه های تمرینی ما تا زمان اعزام به ویتنام مشخص است و از روزدوشنبه کار خود را آغاز کردیم.

وی در مورد مسابقات تدارکاتی تیم ملی عنوان کرد: جام پارس در فاصله ۴۰ روز تا مسابقات آسیایی در ایران برگزار می شود و با توجه به اینکه کشورهای مطرح به کشورمان سفر می کنند، حضور در این رقابت بهترین رویداد تدارکاتی برای ما تلقی می شود.

جعفری در پاسخ به این سوال که تیم ایران توانایی کسب چه نتایجی را در مسابقات آسیایی دارد گفت: بهترین تیم های ووشوی جهان در قاره پهناور حضور دارند و برای موفقیت در این رویداد باید تلاش زیادی کنیم تا بازهم توان جوانان ایرانی را نشان بدهیم.

مسابقات ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۶ شهریورماه در هوشی مینه ویتنام برگزار می شود.

۳۷۸۳**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۸۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.