سرنوشت تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چگونگی پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان، گفت: خودروسازان باید بخشی از سهام خود را وثیقه بانک بگذارند که در حال فروش آن هستند.

محسن صالحی‌نیا  با اشاره به سرنوشت پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان گفت: مصوبه‌ای که شورای پول و اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات به خودروسازان از نظر گذراند، پرداخت این تسهیلات را منوط به وثیقه‌گذاری بخشی از سهام خودروسازان کرده بود که هم اکنون در حال طی مراحل نهایی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت‌های خودروساز بر طبق آن مصوبه، کار بررسی سهام خود را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود که کدامیک سهام آنها، سریعتر قابل وصول و بیع‌گذاری است که بر اساس آن بتواند منابع مالی را از بانک دریافت کنند.
وی تصریح کرد: طی دو هفته اخیر، خودروسازان توانستند با بانکها تفاهم کنند که بعضا منجر به دریافت محدودی اعتبار هم شده است و در جریان همین روند، در دو هفته اخیر پرداخت به قطعه‌سازان نیز روند بهتری پیدا کرده است که بر اساس برنامه زمان‌بندی که خودرسازان داده و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کرده‌اند، امید می‌رود که تا پایان شهریورماه پرداختها به روال خوبی قرار گیرد.
صالحی‌نیا گفت: در مصوبه شورای پول و اعتبار تا سقف هزار میلیارد تومان باید سهام به وثیقه گذاشته شود، بنابراین در فاز اول یکهزار میلیارد تومان است و با تفاهماتی که انجام شده است برخی از خودروسازان برای فروش گذاشتن بخشی از سهامشان اقدامات لازم را انجام داده و نقدینگی مناسبی را دریافت کرده اند.
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.