سرکوب شیعیان ماموریت وهابیون عربستان است

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: عربستان قادر به سرکوب بیداری اسلامی در این کشور نیست و اعتراضات در این کشور پایه‌های حکومت آل سعود را متزلزل کرده است.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به سرکوب و کشتار شیعیان در عربستان و دست های پشت پرده این جریان، اظهار داشت: سناریوی کشتار شیعیان در جهان، در راستای منافع آمریکا، انگلیس و صهیونیسم صورت می گیرد و ماموریت واگذار شده به حکام آل سعود در دهه اخیر است.

وی تصریح کرد: پول‌های عربستان و روحانیون جنایتکار وهابی با هدایت سازمان های سیا، موساد،‌ اینتلجنت سرویس هزینه این گونه عملیات ها می شود.

قدیری ابیانه اظهار داشت: انفجار مکان های مقدس شیعی در عراق و سوریه، کشتار و سرکوب مردم یمن و بحرین، انفجار و کشتار مردم و روحانیت در عراق، حمایت از امثال ریگی برای انجام انفجارها در حسینیه ها در میان مردم بخشی از ماموریت هایی است که وهابیت آن را تئوریزه کرده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: ثروت سرشار سعودی و سلاطین جور در منطقه به جنایات این حکومت دامن زده و در همین راستا کشتار شیعیان خود عربستان و سرکوب آنها بخش دیگری از این سیاست ها را تشکیل می دهد.

وی در ادامه افزود: شیعیان در مناطق نفت خیز عربستان به سر می برند و در بخشی از این مناطق اکثریت را شامل می شوند این در حالی است که جمعیت وهابیون در عربستان نسبت به سایر مذاهب اسلامی اعم از شیعه و غیر شیعه کمتر است.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: وهابیت عامل استعمار غرب با مدیریت انگلیس بر این سرزمین اسلامی حاکم شده است و تنها کشور در جهان است که نام خاندانی را یدک می کشد.

وی تصریح کرد: شکنجه و کشتار مخالفین در عربستان به شیعیان محدود نمی شود و اهل سنت نیز در صورت هر گونه اعتراض به نظام سلطنتی و حقوق  عامه مردم مورد شکنجه و آزار قرار می گیرند.

کارشناس مسائل استراتژیک در پایان گفت: عربستان نمی تواند جلوی ورود بیداری اسلامی را به کشورش بگیرد و دیر یا زود اعتراضات در این کشور فراگیر و پایه های حکومت آل سعود را متزلزل می کند.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.