سریع ترین دوچرخه جهان [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

برای آنهایی که حال و حوصله رکاب زدن در سربالایی ها یا زیر نور مستقیم آفتاب را ندارند ولی به هر قیمتی بدنبال دوچرخه سواری می باشند چه راه حلی وجود دارد؟ یکی از تازهترین جواب ها برای حل این مشکل اینست که دست به کار شوند و یک دوچرخه الکتریکی بسازند مانند دوچرخه دست ساز زیر که توانسته با ۸۰ کیلومتر برساعت، رکورد جهانی حداکثر سرعت را برای خودش ثبت کند.

این دوچرخه که با همکاری کمپانی لس آنجلسی CORBIN FIBER ساخته شده، یک شاسی فیبرکربنی دارد؛ وزن آن هم بدون احتساب باطری ها یش به حدود ۳۷ کیلوگرم می رسد. برای حرکت هر دو چرخ، از دو الکتروموتور استفاده شده و به همین سبب می توان سیستم محرکه آنرا از نوع ۲WD محسوب کرد! ترمزهای آن نیز از نوع RE-GEN بوده که می توانند انرژی ناشی از ترمز را به باطری ها منتقل کنند.

برای دوچرخه سوار یک کروز کنترل دستی هم در سمت چپ فرمان تعبیه شده که به کمک آن می توان سرعت دوچرخه را در ۲۰ ، ۵۰ و ۸۰ کیلومتر برساعت ثابت کرد. متوسط مسافت قابل پیمایش آن ۶۰ کیلومتر بوده و شارژ باطری هایش ۲ ساعت طول می کشد. حال که صحبت از باطری ها شد باید یادآوری کنیم که زحمت حمل پکیج ۱۲ کیلوگرمی باطری های آن که در یک کوله جاسازی شده، بر عهده دوچرخه سوار است.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.