سعداوی: از پدر خانمم عیدی می گیرم

۱فروردین ۱۳،

تعطیلات نوروز فرصت مناصبی برای دور هم بودن خانواده های ایران است، اینکه بازیکنان محبوب عید خود را چگونه می گذرانند در نوع خود جالب توجه است.

نعیم سعداوی در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، در خصوص تعطیلات عید نوروز سخن گفت.

وی اظهار داشت: من به سبب مسابقات تیم ملی و سالهایی که در لیگ و در تیم پرسپولیس بازی می کردم سال تحویل های بسیاری را دور از خانواده و در کنار سایر فوتبالیست ها بودم فشار تمرینات به قدری بود که ما حتی سفره هفت سین هم نمی چیدیم و تنها فکر و ذهنمان این بود که تمرین کنیم.

سعداوی سخت ترین سال ها را زمان سرمربیگری محمد مایلی کهن می داند.

وی دربارهٔ عیدهای آن سال ها گفت: زمانی که محمد مایلی کهن مربی تیم ملی بود تمرینات ما بسیار طاقت فرسا بود زیرا با هدف کار می کردیم و نتیجه آن را هم دیدیم، بهترین نتایج را ما آن زمان گرفتیم، پروسه ای سه ساله که از درخشش در جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ تا پیروزی برابر تیم ملی استرالیا و صعود به جام جهانی و فکر می کنم بهترین خاطرات را مردم از آن زمان فوتبال دارند.

ملی پوش باسابقه کشورمان بهترین خاطره اش از ایام نوروز را در کنار خانواده بودن می داند: چند سالی است که من این امکان را دارم که در کنار خانواده ام باشم و همین بهترین لحظات و خاطرات من است، من دو فرزند دارم، یک پسر ۱۰ ساله و یک دختر ۴ ساله که در کنار آنها سال را تحویل می کنیم.

*در خانه تکانی کمک می کنم

نعیم سعداوی گفت: در خانه تکانی عید به همسرم کمک می کنم البته اگر کمک به گونه ای باشد که نیاز به آوردن کسی برای کمک باشد نیز این کار را انجام می دهم.

مربی تیم فولاد خوزستان در خصوص دید و بازدید های نوروز و اولین منزلی که همراه خانواده در ایام عید می روند گفت: برای من و همسرم تفاوتی ندارد که اول به منزل پدر ایشان برویم و یا منزل مادر من، البته به پیشنهاد همسرم و به سبب اینکه مدت ۴-۳ سالی است که پدرم را از دست داده ام و مادرم تنهاست، ابتدا به منزل وی می رویم و پس ا‌ز آن به سایر اقوام سر می زنیم.

*هنوز هم عیدی می گیرم

مدافع سابق تیم ملی کشورمان هنوز هم از بعضی اشخاص عیدی می گیرد البته بیشتر عیدی می دهد و اهل عیدی دادن است.

سعداوی در این باره گفت: من اهل عیدی دادن هستم و به خصوص اینکه ما خانواده پر جمعیتی داریم. من ۶ خواهر و یک برادر دارم که بعضی از آنها هم نوه دارند. موقع عیدی دادن هم نمی توان بین اشخاص تفاوت گذاشت و مجبورم به همه عیدی بدهم.

وی ادامه داد: البته هنوز از چند نفر هم عیدی می گیرم به طور مثال از پدر خانمم که لطف دارد و به من هنوز عیدی می دهد.

بازیکن سابق تیم پرسپولیس گفت: چند سالی است که در ایام نوروز به مسافرت می رویم و فکر می کنم ایام عید و تابستان بهترین زمان برای سفر کردن است زیرا بچه ها هم تعطیل می باشند و راحت می توانیم از مسافرت لذت ببریم.

نعیم سعداوی برای سال ۹۲ این آرزوی فوتبالی را دارد: امیدوارم در سال ۹۲ برای فوتبال ایران اتفاقات بسیار خوبی بیفتد زمینه برای فوتبالی ها کنار مانده اند چه از نظر مدیریتی چه از نظر فنی زمینه فراهم شود تا تمام امور فوتبال را از باشگاه ها تا فدراسیون در دست بگیرند و امور در دست اهالی فن باشد تا برنامه ریزی کنند اکنون وضعیت به گونه ای است که هیچ مربی نمی داند برنامه دو ماه آینده فدراسیون مثل مسابقات و … چیست و از همین رو نمی تواند برنامه ریزی کند و این برای مربیان عقده شده است. آرزو می کنم فدراسیون در دست فوتبالی ها و اهالی فن بیفتد تا ۲ سال آینده را برنامه ریزی کنند، البته نمی گویم که اکنون نظم نیست،‌ نظم وجود دارد اما امیدوارم امور فوتبال در سال ۹۲ بیشتر سر و سامان بگیرد و این به نفع فوتبال کشور است.

نعیم سعداوی یک دروغ ۱۳ هم گفت: دروغ ۱۳ من این است که پرسپولیس امسال قهرمان می گردد.

وی برای همه مردم ایران آرزوی سال خوبی کرد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.