سعیدلو پیام احمدی‌نژاد را به کاسترو تقدیم و کارخانه آرد افتتاح می کند

۰۱م اسفند ،

علی سعید لو، معاون بین‌الملل رییس‌جمهور در راس هیاتی سیاسی اقتصادی به منظور دیدار با رییس‌جمهور و مقامات کوبا و بررسی راه‌های پیشبرد روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای وارد هاوانا شد.

علی چگنی ، سفیر ایران در کوبا خاطرنشان کرد: سعیدلو در فرودگاه هاوانا به گرمی از سوی مقامات کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: هدف از این سفر دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشور دوست کوبا و توسعه مناسبات دو جانبه و بین‌المللی در همه زمینه‌ها و استمرار رایزنی‌های میان مسوولین دو کشور و نیز تقویت همبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با دولت‌ها و ملت های دوست منطقه به ویژه ونزوئلا به رهبری هوگو چاوز است.

چگنی اضافه کرد: در برنامه سفر سعیدلو که هیاتی علی رتبه از مقامالت سیاسی، اقتصادی و بانکی را در سفر خود به هاوانا سرپرستی می کند، علاوه بر دیدارهای کاری با همتای کوبایی خود، قرار است در ملاقات با رائول کاسترو ، رییس جمهور کوبا ، پیام دکتر احمدی نژاد را تسلیم وی کند.

سفیر ایران در کوبا ادامه داد: در جریان این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی، معاون بین‌الملل رییس‌جمهور ، از برگردان کتاب “تاریخ انقلاب اسلامی ” در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هاوانا رونمایی خواهد کرد . این کتاب توسط وزارت فرهنگ کوبا با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران به زبان اسپانیولی ترجمه و انتشار یافتن یافته است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های سعید لو بازدید از کارخانه آرد تاسیس شده در هاوانا توسط یک شرکت ایرانی است. ضمن اینکه کمیته های مختلف بانکی وبازرگانی دو طرف راههای گسترش روابط اقتصادی دو کشور را در این سفر بررسی خواهند کرد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.