سعید لو : اجلاس تهران روایتگر اقتدار و تعامل سازنده ایران است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ‘‌علی سعیدلو ‘ که شامگاه شنبه در جمع مدیران ، سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران در محل موسسه فرهنگی – مطبوعاتی ایران سخن می گفت ، اظهار داشت : برگزاری موفق و مطلوب اجلاس تهران ، ضربه ای به دروغ پردازی های دنیای استکبار مبنی بر انزوای ایران محسوب می شود.

وی حضور ۱۴۵ هیات خارجی از کشورها عضو جنبش نم و مقامات ارشد سازمان های مهم منطقه ای و بین المللی را بیانگر تعامل خوب و سازنده کشورمان با جامعه جهانی دانست و گفت : برگزاری این اجلاس معرف سطح توانایی و مدیریت خوب کشور در برپایی نشست های مهم منطقه ای و بین المللی است.

وی به شعار اجلاس تهران مبنی بر ‘ صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی ‘ اشاره کرد و گفت : شعار اجلاس ، حرف دل همه آزادیخواهان ، استقلال طلبان و استکبار ستیزان عالم است.

معاون بین الملل رییس جمهوری با ارایه گزارشی از تلاش های معاونت ها و کمیته های مختلف اجلاس تهران برای برگزاری هرچه باشکوهتر این نشست ، از برپایی نمایشگاهی از توانمندی های علمی و فناوری کشورمان خبر داد.

وی گفت: در حاشیه اجلاس تهران نمایشگاهی از دستاوردهای متخصصان ایرانی درحوزه های دارو ، هوافضا ، هسته ای و نانو و توانمندیهای دفاعی کشورمان برپا خواهد شد.

وی اجلاس تهران را فرصتی برای بازگو کردن مواضع حق طلبانه جمهوری اسلامی ایران برای جامعه بشری دانست و گفت ،باید بکوشیم ایده های جدید و نوین کشورمان را به گوش جهانیان برسانیم.

سعید لو در بخش دیگری از سخنانش به حضور هیات های خبری و رسانه ای از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود که بیش از دوهزار خبرنگار داخلی و خارجی کار پوشش خبری و تصویری اجلاس تهران را برعهده داشته باشند.

وی از تلاش های رسانه های وابسته به استکبار برای کمرنگ جلوه دادن اجلاس تهران و یا سانسور خبری این نشست خبر داد و گفت : نقش رسانه های جمهوری اسلامی ایران بویژه سازمان صداوسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه های رسمی نظام در خنثی کردن تبلیغات خبری رسانه های وابسته به استکبار بسیار حائز اهمیت است.

سعیدلو با تشریح مسائل اجرایی برگزاری اجلاس تهران گفت ، سالن محل برگزاری نشست سران با تلاش به موقع متخصصان ایرانی اماده شده است .

سعیدلو اضافه کرد که به لحاظ اسکان هیات ها نیز تدابیر لازم انجام شده است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست با تشریح برنامه های ستادخبری ایرنا برای پوشش هرچه بهتر اجلاس تهران گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ای حاکمیتی و نشریات موسسه ایران پوشش مناسب و مطلوب اجلاس تهران و انعکاس بین المللی آن را جزو وظایف و رسالت های خبری خود می دانند.

وی گفت که ایرنا و نشریات موسسه ایران از ماهها قبل کار اطلاع رسانی درباره این نشست را اغاز کرده اند و تا تایان اجلاس همه ی مساعی خود را برای پوشش هرچه بهتر اجلاس تهران بکار خواهند گرفت.

سیام**۱۵۸۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۷۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.