سفارش سرویس امنیتی فرانسه به عبدالله‌نوری فوراَ اجرا شد

عبدالله نوری وزیر کشور دولت سید محمد خاتمی که این روزها و با فعال‌تر شدن رئیس سابقش، تلاش دارد نقش خط نگهدار جناح تندور اصلاح‌طلبان در مقابل خاتمی و حلقه وصل آنها با جریان اپوزیسیون خارجی را بازی کند، در سخنانی از «لزوم برگزاری رفراندوم هسته‌ای» سخن گفت تا به این ترتیب، سفارش سرویس‌ امنیتی فرانسه که چند روز پیش از طریق امیر ارجمند به او ابلاغ شده بود، زمین نمانده باشد.

 عبدالله نوری وزیر کشور دولت سید محمد خاتمی که این روزها و با فعال‌تر شدن رئیس سابقش، تلاش دارد نقش خط نگهدار جناح تندور اصلاح‌طلبان در مقابل خاتمی و حلقه وصل آنها با جریان اپوزیسیون خارجی را بازی کند، در سخنانی که رسانه‌های ضد انقلاب آن را با آب و تاب منتشر کرده‌اند، از «لزوم برگزاری رفراندوم هسته‌ای»  سخن گفت تا به این ترتیب، سفارش سرویس‌ امنیتی فرانسه که چند روز پیش از طریق امیرارجمند به او ابلاغ شده بود، زمین نمانده باشد.

به گزارش رجانیوز، عبدالله نوری در نشستی که رسانه‌های ضد انقلاب آنرا دیدار با دانشجویان خواندند، با اشاره به موضوع پرونده هسته‌ای ایران گفته است: « مناسب است کارشناسان بدون گزینش های سیاسی و جناحی با مردم صحبت کنند و مردم در یک رفراندوم درباره چگونگی تصمیم در خصوص مناقشه موجود میان ایران و غرب نظر نهایی را اعلام نمایند. »

این در حالی است که برخی اخبار از تماس تلفنی دو روز پیش اردشیر امیرارجمند به عنوان رابط سرویس امنیتی فرانسه با نوری و گفتگو در این باره حکایت دارد.

اردشیر امیرارجمند از اعضای کمیته خارجی شورای هماهنگی فتنه گران و مشاور و مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در سال ۸۸ در راستای پروژه ضدانقلابی هدیه ۶۰  وظیفه اخذ امکانات و پشتیبانی و رابط سرویس امنیت داخلی فرانسه معروف به DST را بر عهده گرفته است. وی که از دهه ۶۰ با جریان نفاق ارتباط برقرار کرده بود، در جریان فتنه ۸۸  نیز  بیانیه‌های جنبش سبز را تدوین و به امضای موسوی می‌رساند.

اما اقدام عبدالله نوری در اجابت فوری درخواست امیرارجمند از آن جهت قابل توجه و اهمیت است که فعال شدن سید محمد خاتمی برای تجمیع اصلاح‌طلبان قائل به چارچوب‌های نظام، نوری را بر آن داشته است تا در تقسیم کاری نانوشته نقش حلقه وصل بدنه اصلاح طلبان متمایل به فتنه و اپوزیسیون خارج نشین از جمله شورای هماهنگی فتنه (راه سبز) را بر عهده بگیرد.

 امری که در هفته‌های گذشته و با حمله نوری به سید محمد خاتمی به بهانه انتقاد از مسامحه وی با نظام کلید خورد و این بار و با باز نشر خط رسانه‌ای سرویس‌های امنیتی اروپایی درباره پرونده هسته‌ای وارد فاز جدیدی شده است.

به نظر می‌رسد عبدالله نوری در ایفای نقشی که این روزها شورای هماهنگی فتنه(راه سبز) بر عهده او گذاشته است جدیت خاصی از خود نشان داده و در حال تلاش برای تبدیل شدن به محور اصلاح‌طلبان تندرو و حامیان داخلی فتنه برای برقراری یک ارتباط سیستماتیک و تشکیلاتی با حلقه خارجی این جریان است. امری که افزایش ارتباطات اپوزیسیون خارجی از جمله امیر ارجمند با وی نیز آنرا تایید می‌کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.