سفر اعلام نشده نخست وزیر استرالیا به افغانستان

جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا در سفر اعلام نشده خود به افغانستان و دیدار از نیروهای استرالیایی ناتو در ولایت اروزگان، ماموریت آنها را به مبارزه علیه تروریسم تشبیه کرد که با مرگ بیش از صد تن از استرالیایی‌ها از آغاز واقعه ۱۱ سپتامبر شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا طی سفر یک روزه خود به افغانستان که با نشستی با حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان آغاز و با دیدار از سربازان استرالیایی در پایگاهشان به پایان رسید، از سربازان استرالیایی به دلیل “سخت کوشی و ممارست” در تلاش‌هایشان علی رغم حملات خودی صورت گرفته توسط نیروهای افغان تقدیر کرد.

گیلارد به نیروهای استرالیایی گفت: یکی از دلایلی که امروز من اینجا هستم این است که به نمایندگی از مردم استرالیا به خاطر تمام زحماتی که شما اینجا کشیده‌اید تشکر کنم. ما می‌دانیم که این عملیات چقدر سخت است.

هم‌چنین ژنرال جان آلن، رئیس نیروهای کمک به برقراری صلح و امنیت افغانستان (ایساف) در رابطه با پیشرفت انتقال وظایف امنیتی به نیروهای افغانستان به جولیا گیلارد توضیح داد.

نیروهای بین‌المللی معتقدند که اگرچه افغانستان با مشکلات زیادی رو به رو است اما نیروهای امنیتی این کشور آماده هستند تا تمامی مسئولیت‌ها را تا پایان سال ۲۰۲۴ برعهده بگیرند.

گیلارد هم‌چنین طی سفر به افغانستان با فرماندار ایالت اروزگان دیدار کرده و از بیمارستان پایگاه نیروهای استرالیایی دیدار کرد.

حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان نیز طی دیدارش با جولیا گیلارد گفت که تمام سعی‌اش را برای جلوگیری از وقوع حملات خودی علیه سربازان استرالیایی صورت می‌دهد.

کرزای همچنین توافق کرد تا به مبارزه با فساد که یکی از موانع اصلی بر سر راه پیشرفت افغانستان پس از سال ۲۰۲۴ است، بپردازد.

نخست وزیر استرالیا گفت که مذاکراتش با ژنرال جان آلن و حامد کرزای نشان می‌دهد که افغانستان آماده است تا تمامی مسئولیت‌های امنیتی را تا سال ۲۰۲۴ برعهده بگیرد.

نخست وزیر استرالیا گفت: از توضیحاتی که به من توسط ژنرال جان آلن ارائه شده بسیار واضح است که ماموریتی که ما برای خودمان تعریف کرده‌ایم در حال انجام شدن است.

نخست وزیر استرالیا در پایان گفت که افغانستان یک کشور بسیار فقیر است و بسیار مشخص است که استرالیایی‌ها به عنوان بخشی از ناتو وظیفه دارند تا نیروهای افغان را آموزش داده و آن‌ها را مشاوره و کمک کنند و استرالیا در را برای ادامه ایفای نقش نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان باز گذاشته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.