سفر عنان بیانگر جایگاه ایران درحل بحران سوریه است

استاد حقوق بین الملل سوری سفر اخیر کوفی عنان ،نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، به منطقه از جمله ایران را بیانگر جایگاه و نقش تاثیرگذار تهران درحل بحران این کشور عنوان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری العالم، محمد حسین در گفتگو با این شبکه اظهار داشت: سفر دوره ای کوفی عنان به منطقه و دیدار از ایران و عراق نشان دهنده دیدگاه واقع گرایانه او مبتنی بر ضرورت مشارکت عوامل تاثیرگذار بین المللی و منطقه ای در حل بحران کشورش دانست.

حسین تصریح کرد: سفر عنان به منطقه ، نشان از دیدگاه واقع گرایانه او در قبال کشورهایی دارد که می توانند در حل بحران سوریه به شیوه مسالمت آمیز و جلوگیری از بروز فاجعه در منطقه سهیم باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توقف خشونت ها به صورت تدریجی و طی مدت مشخص در سوریه، گفت: خشونت ها در سوریه را نمی توان یک شبه متوقف کرد. این کار باید به طور تدریجی صورت گیرد. ایران و عراق هم بر این نظر صحه گذاشته و حمایت خود را از اجرای طرح عنان اعلام کرده اند.

آمریکا ضرورت تعامل با قدرت های منطقه ای را دریابد. این استاد حقوق بین الملل سوری، سپس از آمریکا خواست ضرورت تعامل با قدرت های منطقه ای و بین المللی مانند ایران و عراق و کشورهای عضو بریکس (پنج کشور در حال توسعه شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) را دریابد و بداند که حفظ صلح جهانی، مرهون تعامل متعادل با این قدرت هاست.

وی در ادامه تاکید کرد که حل بحران سوریه و برقراری امنیت در آن نیازمند اراده ای بین المللی است.
حسین بر ضرورت توقف پشتیبانی بیگانگان از گروه های مسلح در سوریه به منظور پایان درگیری ها در این کشور، گفت: ادامه حمایت و پشتیبانی از این گروه ها نشان دهنده نبود اراده ای واقعی برای حل بحران در سوریه است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.