سفر ۱۰۰ هزار ایرانی در ماه اکتبر به استانبول ترکیه

براساس آمارهای اعلامی کشور ترکیه، در ماه اکتبر یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۷۱ گردشگر خارجی از استانبول بازدید کردند که حدود ۱۰۱ هزار نفر از این توریست‌ها ایرانی بودند.

سفر ۱۰۰ هزار ایرانی در ماه اکتبر به استانبول ترکیه

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس داده‌های سازمان فرهنگ و گردشگری استانبول، تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از استانبول طی ۱۰ ماه سال جاری ۶ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۶۹۱ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، در ماه اکتبر ۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۷۱ نفر از استانبول بازدید کردند. این تعداد نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

در ماه اکتبر توریست‌های ایرانی رتبه اول گردشگران خارجی در استانبول را به خود اختصاص دادند. در ماه اکتبر ۱۰۱ هزار و ۲۱ گردشگر ایرانی به استانبول آمدند.

پس از ایران به ترتیب بیشترین گردشگران خارجی از روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان، عراق، آمریکا، اوکراین و هلند به استانبول سفر کردند.

در حالی که در ماه اکتبر ۱ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۸۹ نفر از طریق هوا به استانبول آمدند، تعداد کسانی که از طریق دریایی وارد استانبول شدند، ۴ هزار و ۸۲ نفر بود.

ورودی‌های هوایی در مدت مذکور در مقایسه با سال گذشته، ۱۱۷ درصد و از طریق دریایی ۲۵ درصد افزایش داشت.

در ماه اکتبر جاری، ۱۲۳۱ گردشگر از طریق فرودگاه آتاترک، ۳۴۱ هزار و ۳۸۸ گردشگر از فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن، ۸۰۶ هزار و ۷۰ گردشگر از فرودگاه استانبول برای بازدید از این شهر، به استانبول آمدند.

همچنین ۱۰۲۵ گردشگر از بندر کاراکوی، ۴۸۲ گردشگر از بندر توزلا، ۱۲۲۳ گردشگر از بندر زیتین بورنو، ۱۹۶ گردشگر از بندر امبارلی، ۱۰۲ گردشگر از طریق بندر حیدرپاشا، ۳۴ گردشگر از بندر مرمره و ۲۰ نفر از بندر پندیک وارد استانبول شدند.

در دوره مذکور توریست‌های زیادی از ۱۸۹ کشور جهان به استانبول آمدند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.