سفر ۶ روزه اعضای پارلمان اروپا به ایران روز شنبه انجام می شود

افراطی ها به مخالفان جایزه می دهند، چپگرایان سفر می کنند

در حالی که هیات ۱۵ نفره که از سبزها و چپگرایان پارلمان اروپا هستند، قرار است روز شنبه به ایران سفر کنند اما افراطی های پارلمان اروپا قرار است که “جایزه ساخاروف” با عنوان حمایت از فعالان آزادی اندیشه را در روز جمعه به نسرین ستوده و جعفر پناهی بدهند.

بولتن نیوز: بعد از مخالفت هایی که با سفر اعضای پارلمان اروپا به ایران صورت گرفت و عده ای از نمایندگان پارلمان اروپا سفر خود را به ایران لغو کردند، سرانجام تعدادی از طیف چپ گرایان پارلمان اروپا با این سفر موافقت کرده و قصد دارند که روز شنبه به ایران سفر کنند.

این هیئت پارلمانی که به ” پل سازی روابط” معروف شده اند به رهبری آقای تارجاکورنبرگ از حزب سبزها در کشور فنلاند به مدت ۶ روز در تهران اقامت خواهند داشت و ملاقات هایی را با نمایندگان مجلس ایران خواهند داشت.

اما برخی دیگر از اعضای محافظه کار و احزاب دست راستی که با انجام این سفر پارلمانی به ایران مخالف کرده اند، از نمایندگان پارلمان اروپا  خواسته اند که بدلیل نقض مقررات بین المللی این سفر به ایران را لغو نمایند.

در همین حال آقای “استورن استیونسون” نماینده محافظه کار مجلس اسکاتلند و رئیس بخش پارلمانی مرتبط با  ایران می گوید که ایرانی ها اکنون بیشترین نفوذ را در کشور عراق دارند. او همچنین رئیس هیئت نمایندگی در پارلمان اتحادیه اروپایی در ارتباط با عراق است.

این در حالیست که برخی اعضای پارلمان اروپا در ارتباط با ارائه یک جایزه حقوق بشری به نسرین ستوده و جعفر پناهی،  فعال شده اند و به دنبال آن هستند که قبل از سفر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به ایران، این جایزه را به این دونفر بدهند.
خانم نسرین ستوده هم اکنون در زندان بسر می برد و وکیل فعالان جریان فتنه بوده ودر ارتباط با مخالفت و تضعیف نظام فعال بوده است. آقای جعفر پناهی نیز فیلمسازی است که در جریان حوادث بعد از انتخابات، فیلم هایی را در مخالفت با دولت و تضعیف نظام ساخته بود.
این گروه قرار است که  “جایزه ساخاروف” با عنوان حمایت از فعالان آزادی اندیشه را در روز جمعه یکروز قبل از سفر به تهران به این دو نفر بدهند.

قرار است ۱۵ نفر از اعضای پارلمان اتحادیه اروپایی به ایران بیایند که رهبری هیئت پارلمانی ایران میزبان را نیز آقای کاظم جلالی بعهده دارد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.