سفیر چین: زبان فارسی اطلاعات مهمی در زمینه تاریخ توسعه تمدن بشر دارد

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی /۰۲/۰۴
سفیر جمهوری خلق چین در تهران گفت: زبان فارسی به عنوان یکی از قدیمی ترین زبان های جهان دارای اطلاعات مهم و غنی تاریخ توسعه تمدن بشر است.
یو هونگ یانگ در چهارصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی که با حضور اعضای شورای مرکزی فرهنگستان و سفرای فارسی دان برخی کشورها برگزار شد افزود: تاریخ گسترش زبان فارسی در چین به بیش از دو هزار سال پیش و از آغاز تاسیس جاده ابریشم بر می گردد.
سفیرچین گفت: در تاریخ چین آموزش زبان فارسی برای مسلمانان در مساجد اجباری بوده است.
یو هونگ یانگ افزود: پس از تاسیس جمهوری خلق چین برای گسترش معاملات میان دو کشور در سال ۱۹۵۷ بخش زبان فارسی در مشهورترین دانشگاه چین و در پکن تاسیس شد.
وی گفت: دانشمندان زبان و ادبیات فارسی چینی با کوشش و زحمت سالها مجموعه متون ادب فارسی از جمله شاهنامه فردوسی، رباعیات عمر خیام، گلستان و بوستان سعدی، دیوان حافظ ، اشعار رودکی و مثنوی مولوی را ترجمه کردند.
سفیر چین افزود: از سال ۱۹۵۷ که بخشی از زبان فارسی در دانشگاه پکن تاسیس شد تاکنون بیش از ۳۰۰ فارسی زبان در این دانشگاه تربیت شده است.
یو هونگ یانگ از رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و مسئولان ایران خواست زمینه حضور دانشمندان فارسی زبان ایرانی را برای تدریس در دانشگاههای چین فراهم کنند.

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.