سفیدپوش شدن ارتفاعات طالقان با برف تابستانی

سازمان هواشناسی از بروز رگبار و رعد و برق خبر داده بود و اعلام کرده بود طی روز های شنبه و یکشنبه در شمال غرب کشور افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد. با این توضیحات می شد بارش های پراکنده را پیش بینی کرد اما کسی توقع برف را نداشت. با این حال بعد از باران های غیر منتظره تابستانی، این بار نوبت برف بود که مردم را غافلگیر کند.

در روزهای گرم مرداد که مردم بیشتر شهرهای کشور روزهای گرمی را سپری می کنند، بارش برف تابستانی ارتفاعات شمالی رشته کوه البرز در شهرستان طالقان را سفیدپوش کرده و سبب سرد شدن هوا شده است، به طوری که شهروندان برای گرم کردن خود به وسایل گرمایشی روی آورده اند.

به گزارش مهر، دبیر ستاد بحران شهرستان با بیان این که بارش برف که از ساعات اولیه پنجشنبه و در پی افت شدید دما آغاز شده بود ارتفاعات شمالی طالقان را سفید پوش کرد، گفت: در ارتفاعات پایین تر و در روستاها بارش باران با افت دما همراه است.

جواد رجبی افزود: به دلیل شدت سرما مردم تعدای از روستاهای بخش بالا طالقان به لباسهای زمستانی و همچنین استفاده از وسایل گرمایشی روی آورده اند.

دبیر ستاد بحران شهرستان طالقان همچنین با اشاره به جاری شدن سیل در هفته گذشته و مسدود شدن برخی راههای روستایی در بخش طالقان گفت: تمامی راههای روستایی در سطح شهرستان بازگشایی و اکنون قابل تردد است.

۴۵۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.