سفیر آنکارا بر جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی ترکیه تاکید کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر ترکیه در ایران جایگاه تهران را در سیاست خارجی آنکارا برجسته دانست و بر گسترش بیشتر مناسبات دو کشور تاکید کرد.

به گزارش پرس تی وی اومیت یاردیم، سفیر ترکیه در تهران روز یک‌شنبه (۲۲ سپتامبر، ۳۱ شهریور) در دیدار با ابراهیم آقامحمدی و منصور حقیقت‌پور دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، به جایگاه ویژه ایران در سیاست خارجی ترکیه اشاره کرد و گفت، از این رو گسترش روابط دوستانه میان دو کشور برای ترکیه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به سفر دو روزه جمیل چیچک، رئیس پارلمان ترکیه به ایران، ابراز امیدواری کرد این سفر به تحکیم روابط دوستانه میان دو کشور منجر شود.

جمیل چیچک روز شنبه (۲۱ سپتامبر) در راس هیئت عالی‌رتبه پارلمانی ترکیه، به دعوت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به تهران وارد شد.

منصور حقیقت‌پور در دیدار با سفیر ترکیه به اشتراکات متعدد میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت، دو کشور همسایه و مسلمان ایران و ترکیه از قرابت‌های فراوانی در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند و می‌توانند با تعمیم آن به سایر عرصه‌‌ها به تحکیم و تقویت روابط خود بپردازند.

آقا محمدی نیز در دیدار با یاردیم، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود میان ایران و ترکیه به ویژه در عرصه اقتصادی، به منظور ارتقای روابط دو جانبه تاکید کرد و گفت: «گسترش روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور ضروری منطقه، در حفظ امنیت و ثبات خاورمیانه نقشی ضروری خواهد داشت.»


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.