سفیر اسبق رژیم صهیونیستی تصمیات اخیر مرسی را انقلاب نرم توصیف کرد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی الیوم السابع، ‘زوی مازل’ در گفت و گو با روزنامه ضهیونیستی ‘جروزالیم پست’ با بیان اینکه تصمیات مرسی غیر منتظره نبود اظهار داشت: مرسی توانست بدون اینکه حتی یک گلوله شلیک شود هم شورای عالی نظامی را برکنار و هم سلطه خود را بر مصر تکمیل کند.

این دیپلمات اسبق رژیم صهیونیستی گفت: گروه اخوان المسلمین که پس از ۸۴ سال به اهداف خود رسیده است، هیچ نوعی از تقسیم قدرت با ارتش را نخواهد پذیرفت.

وی گفت: آنچه اتفاق افتاد یک انقلاب بدون خونریزی برای رهایی از سلطه ژنرال های ارتش نبود بلکه یک کودتای نظامی برای رهایی از قانون اساسی بود، زیرا مرسی ماده ۲۵ قانون اساسی موقت این کشور را که قدرت رییس جمهوری را محدو کرده بود، تعدیل نمود.

سفیر اسبق رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد: با توجه به اختیارات رییس جمهوری، قانون اساسی تحت نظارت مرسی‌، به طور کامل اسلامی و منطبق با قوانین جدید شریعت خواهد بود.

مازل همچنین گفت: در شرایط کنونی باوجود اینکه مصر به طور جدی در صدد حفظ روابط خود با آمریکا برای ادامه کمک های نظامی است، ولی بیش از پیش به کشورهای عربی برای دریافت کمک نزدیک خواهد شد.

وی افزود : امیر قطر تاکنون ۲ میلیارد دلار در بانک مرکزی سپرده گذاری کرده و سعودی نیز چند هفته قبل اقدامی مشابه انجام داد و احتمالا لیبی نیز همین کار را خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ‘غزه’ مانعی در برابر مرسی خواهد بود خاطرنشان کرد: مرسی نهایت تلاش خود را برای متقاعد کردن جنبش ‘حماس’ به کنترل این منطقه و جلوگیری از حملات بیشتر در سینا، انجام خواهد داد.

وی اظهارداشت: مصر تحت رهبری محمد مرسی، کشوری جدید با برنامه هایی دینی

خواهد بود و عجیب اینکه به نظر نمی رسد آمریکا یا دیگر قدرت های غربی از این موضوع نگران باشند.

**مترجمام**۱۴۸۰**‌

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۹۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.