سفیر مسکو: روابط روسیه – ناتو همچنان با مشکل روبروست

۲۱ام بهمن ،

novosti-29.jpg

سفیر روسیه در ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد، نبود توافق میان ائتلاف ناتو و مسکو بر سر استقرار سپر دفاع موشکی بر سایر زمینه‌های همکاری میان دو طرف اثر سوء می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، “الکساندر گروشکو”، سفیر روسیه در ناتو گفت: روابط میان ناتو و مسکو به ثبات استراتژیک تکیه دارد و در صورتی که تعادل اتمی به سبب تحقق برنامه‌های آمریکا در استقرار سپر دفاع موشکی تحت حمایت ناتو در منطقه به هم بخورد، این روند بر زمینه‌های مختلف همکاری میان ناتو و مسکو اثر مخرب برجای می‌گذارد.

“سرگئی ناریشکین”، رئیس دومای روسیه در جریان دیدار با نمایندگان فرانسوی گفت: اقدامات تلافی‌جویانه مسکو در قبال سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا انتخاب روسیه نیست اما ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم.

وی افزود: روسیه همکاری مثبتی با اکثر شرکای جهانی دارد اما روابطش با ناتو همچنان دچار مشکل و خدشه است.

این مقام مسئول روس بر درخواست مسکو برای دستیابی به تضمین‌هایی از سوی ناتو مبنی بر اینکه سیستم دفاع موشکی علیه روسیه به کار برده نشود، تاکید کرد و گفت: اگر این سیستم علیه روسیه نیست پس چرا ناتو به ما تضمین نمی‌دهد. عدم ارائه تضمین مکتوب به دولت روسیه از سوی ناتو سبب افزایش شک و تردید شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.