سقوط قیمت‌ها با رفع التهاب بازار

خبرگزاری فارس: دلار 2850 تومان در حدّ یک توصیه بود/ سقوط قیمت‌ها با رفع التهاب بازار

بینا- رئیس کانون صرافان با بیان اینکه نرخ ۲۸۵۰ تومانی دلار که طی ۲ روز گذشته از سوی این کانون به صرافی‌ها اعلام شده در حد یک توصیه و پیشنهاد بود، گفت: در این مورد الزامی برای صرافان جهت معامله این ارز با این نرخ نیست.

به گزارش بینا، بهروز صدیق نیک‌جو  در مورد قیمت اعلام شده ۲۸۵۰ تومانی برای دلار در صرافی ها طی دو روز گذشته به فارس اظهار داشت: با توجه به شرایطی که به وجود آمد نرخ در آن روز ۲۸۵۰ تومان بود که البته شنیده شد تا ۲۶۰۰ تومان هم معامله شد.

وی افزود: براساس نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی، شرایط بازار و قیمت معامله شده ارز در بازار ارز، قیمت ۲۸۵۰ تومان منطقی تشخیص داده شد.

رئیس کانون صرافان تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار در مرکز مبادلات حدود ۲۶۰۰ تومان بود، به این نتیجه رسیدیم که قیمت اسکناس دلار باید مقداری بیشتر باشد و نرخ ۲۸۰۰ تومان قیمت مناسبی بود؛ قیمت هایی که معامله می‌شود همین عدد بوده و در شرایط فعلی نرخ مناسبی است.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت تعیین شده مطابق با تغییرات نرخ ارز در اتاق معاملات تغییر خواهد کرد، گفت: نرخ‌ها در دو روز اخیر چندان تغییر نکرده البته قیمت دلار در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند و میانگین آن بین ۲۶۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان است.

نیک‌جو گفت: در چند هفته اخیر قیمت‌ها به صورت غیر منطقی افزایش یافت و باید به‌گونه‌ای این التهاب از بازار گرفته می‌شد؛ اما در مجموع قیمت دلار نمی‌تواند بالاتر از ۳۰۰۰ تومان باشد.

وی با بیان اینکه قیمت ارز در بازار با نرخ اعلامی ۲۸۵۰ تومان تعدیل شد، افزود: از آن روز به بعد قیمت‌ها در این حدود است و اگر این نرخ تثبیت شود، التهاب از بازار ارز گرفته خواهد شد که در صورت تحقق چنین مساله‌ای می‌توان قیمت دلار را باز هم تعدیل کرد.

رئیس کانون صرافان در پاسخ به این سؤال که آیا صرافی ها ملزم به پرداخت دلار با قیمت ۲۸۵۰ تومان هستند، گفت: صرافی‌ها ملزم به فروش دلار با نرخ ۲۸۵۰ تومان نیستند و تنها توصیه کانون به صرافی‌ها، خرید و فروش در این نرخ بوده و ممکن است برخی صرافی‌ها با قیمت بالاتری خرید و فروش کنند؛ در اطلاعیه هم اعلام کردیم صرافی‌ها مجاز با این نرخ می‌توانند معامله کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.