سکوت مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی جنایات آل خلیفه را تداوم بخشیده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حمایت‌ عربستان از آل‌خلیفه، سیاست‌های نادرست برخی کشورهای منطقه به همراه سکوت سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی،‌ جنایات آل‌خلیفه و سرکوب مردم بحرین را تداوم بخشیده است.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تداوم سرکوب ملت بحرین توسط آل‌خلیفه گفت: برخی از کشورهای منطقه، به‌ویژه عربستان با روش‌های گوناگون مادی، معنوی، نظامی و تبلیغاتی از آل‌خلیفه حمایت کرده و باعث عدم توقف خشونت‌ها در این کشور شده‌اند.

وی افزود: سازمان‌هایی نظیر اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی که بحرین در آن‌ها عضویت دارد، به این جنایات واکنش متناسبی نشان نداده و اقدامات رژیم آل‌خلیفه ازسوی آن‌ها محکوم نشده است، لذا تداوم سرکوب‌ها علیه مردم این کشور ادامه دارد.
 
لاسجردی تصریح کرد: تذکراتی که بان‌کی‌مون؛ دبیرکل سازمان ملل متحد  به بحرین یادآور شده است جنبه‌ی قانونی و الزام آور نداشته و باید به صورت جدی و در قالب پرونده به شورای امنیت ارجاع داده شود تا شاید بتواند باعث  توقف جنایات آل خلیفه شود.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: روابط بحرین با کشورهای همسایه خود نظیر کویت و امارات به گونه‌ای است که آن‌ها برای حفظ خود، اپوزیسیون بحرین را خطرناک جلوه داده و خواسته‌های آن‌ها را غیرقانونی می‌دانند لذا سرکوب ملت این کشور توسط رژیم حاکم را نفی نمی‌کنند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.