سلاح‌های شیمیایی صدام در پادگان اشرف

به دنبال انتشار اسناد محرمانه وزارت داگستری آمریکا فاش شد:

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا گزارشی در اختیار دارد که نشان می‌دهد سلاح‌های شیمیایی صدام در پادگان اشرف نگهداری می‌شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه دیده بان، در اسناد وزارت دادگستری آمریکا ارتش آزادی بخش ملی به عنوان شاخه نظامی و عملیاتی گروهک تروریستی منافقین معرفی شده است که مقر آن در کشور عراق بوده و در زمان حضور صدام دیکتاتور پیشین عراق حمایت‌های زیادی شامل تجهیزات نظامی و پشتیبانی دریافت کرده است.
در این گزارش با اشاره به تمرینات تروریستی و نظامی اعضای منافقین در پادگان اشرف اضافه شده: بسیاری از اعضای مجاهدین که از این گروهک جدا شده و به زندان‌های آمریکا در عراق منتقل شده بودند، شهادت دادند که صدام سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک خود را در پایگاه‌های مجاهدین در عراق پنهان نموده تا از چشم ناظران سازمان ملل مخفی بماند.
یک روزنامه‌نگار آمریکایی ساکن اتاوا به نام «آرون سندز» در تحقیقاتش در خصوص همین موضوع توانست با بکارگیری دوربین عکاسی مخفی تصاویری از ابزار جنگی شیمیایی که در پادگان اشرف ذخیره شده بود بدست آورد.
این گزارش می‌افزاید: شخصی به نام م.ط که در آن زمان سرپرستی امنیت مجاهدین خلق در پادگان اشرف را بر عهده داشته است، مسئول ذخیره‌سازی سلاح‌های شیمیایی در این پایگاه بوده است و شهادت‌های بسیاری از اعضای جدا شده این گروهک در اروپا و آمریکا نیز این مسئله را تأیید می‌کند.
گفتنی است ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی به بهانه نابود‌سازی سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی به کشور عراق حمله کرد، اما با وجود اطلاع از وجود این سلاح‌ها در پادگان اشرف به حمایت و استفاده از گروهک تروریستی منافقین پرداخت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.