سلطانیه: فضای سازنده همکاری ایران و آژانس را مخدوش نکنید

به گزارش ایرنا، سلطانیه عصر چهارشنبه این مطلب را در نشست توجیهی فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین مطرح کرد.

این نشست پیرامون گزارش اخیر ‘یوکیو آمانو’ مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص اجرای پادمان در ایران با حضور سفرای کشورهای مختلف در مقر آژانس برگزار شد.

سلطانیه در این نشست در توضیحاتی که در خصوص برخی از سوالات فنی داد، تاکید کرد که همه کشورها باید اجازه بدهند آژانس و ایران همکاری‌های فنی و حرفه‌ای خودشان را ادامه دهند.

این نشست همچون دیگر نشست های توجیهی قبل از نشست شورای حکام که دوشنبه هفته آینده آغاز می شود، درباره گزارش مدیرکل در زمینه انجام بازرسی ها در ایران و اجرای پادمان در ایران بود.

در این جلسه ‘هرمان ناکارتس’ معاون مدیرکل آژانس توضیحاتی در باره گزارش اخیر آمانو ارایه کرد و پس از آن نمایندگان برخی کشورها سوالات خود را در فضایی آرام در زمینه مسائل فنی مطرح کردند.

آمانو در گزارش خود ارزیابی مثبتی از سفرش به ایران داشت که این موضوع در ایجاد فضای آرام در نشست توجیهی امروز آژانس تأثیر داشت.

گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران جمعه هفته پیش منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت.

آمانو در گزارش خود تصریح کرد: آژانس نداشتن انحراف در فعالیتهای هسته ای اعلام شده ایران را که تحت نظارت قرار داد، تایید می کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود افزود: بدون شک پیشرفتهایی در خصوص راهکار شفاف سازی در مواردی که در گزارش نوامبر ۲۰۱۱ توسط مدیر کل آژانس آمده بود، صورت گرفته است.

آمانو در عین حال در گزارش خود از تهران دعوت کرده است که توافق نهایی درباره راهکار مذکور را تسریع بخشد.

اروپام ۱۳۴۴**۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۴۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.