سلطانی‌فر: یک اراده سیاسی بود که من رای نیاورم/ داورزنی و فائقی هیچ کاری علیه من نکردند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – مسعود سلطانی‌فر می‌گوید رای نیاوردن او در مجلس شورای اسلامی حاصل یک اراده سیاسی بوده.

میثم بهرامی/ مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش در دولت حسن روحانی توسط مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نیاورد. او می‌توانست اولین وزیر ورزشی باشد که سابقه مدیریت ورزشی داشته اما نمایندگان مجلس با رای مخالفی که به او دادند، سلطانی‌فر را از وزارت ورزش دور کردند تا صالحی امیری سرپرست این وزارتخانه شود. سلطانی‌فر چند روز پس از رای نیاوردن در مجلس، به مشهد رفته تا کمی از فضای کار دور شود.

*آقای سلطانی‌فر نظر شما در مورد رای نیاوردن در مجلس شورای اسلامی چیست؟

من هیچ نظری ندارم.

*چرا؟

خب نظر ندارم.

*ولی شما می‌توانستید اولین وزیری باشید که سابقه مدیریت ورزشی داشته.

مجلس نشان داده برخلاف ادعایی که در مورد استفاده از متخصصین دارد و شعاری که در مورد استفاده از ورزشی‌ها در پست‌های ورزشی می‌دهد، در عمل چنین اعتقادی ندارد. آن‌ها این مسئله را در مورد من و حمید سجادی ثابت کردند.

*به هر حال اینکه شما رای نیاوردید عجیب بود. چند وزیری که احتمال داده می‌شد رای نیاورند رای آوردند اما شما رای اعتماد نگرفتید.

این یک اراده سیاسی بود که من رای نیاورم. مسائل حرفه ای مدیریتی نبود. اراده سیاسی بود که یک سری از وزرا باید می‌افتادند، حالا من هم بین آن وزرا قرار گرفته بودم.

*ولی وزارت ورزش به اندازه وزارتخانه‌های دیگر حساسیت ندارد. یعنی وزارت ورزش آن‌قدر سیاسی نیست که یک اراده سیاسی بخواهد به وزیر آن رای ندهد.

وزارت ورزش و جوانان برخلاف حرفی که شما می‌زنید جای حساس و سیاسی است. وزارتخانه‌ای است که شاید در ظاهر سیاسی نباشد، اما در باطن سیاسی است.

*چرا؟ به این سبب که ورزش پتانسیل اجتماعی بالایی دارد و می‌شود از آن برای مطرح کردن اشخاص استفاده کرد؟

مسائل مختلفی در این موضوع دخیل است.

*شما الان می‌خواهید چه کار کنید؟ به شورای شهر می‌روید؟

فعلا که نایب الزیاره شما در مشهد هستم. آمده‌ام اینجا زیارت کنم.

*ممکن است شما به عنوان معاون آقای صالحی امیری به وزارت ورزش بروید؟

نه این صحت ندارد.

*در روزهایی که شما به مجلس می‌رفتید تا با نمایندگان صحبت کنید و برنامه‌هایتان را بدهید، بعضی اشخاص مثل یک دلال فوتبال به آنجا می‌آمدند و خودشان را نماینده شما معرفی می‌کردند. می‌گفتند ما آمده‌ایم از آقای سلطانی‌فر دفاع کنیم. این موضوع بسیار سر و صدا به پا کرد. فکر می‌کنید این مسائل تاثیری در رای نیاوردن شما داشته؟

نه، نقش نداشت. من اصلا در جریان آمدن و رفتن این اشخاص نبودم. آن روزها مجلس بی در و پیکر بود و هر کسی می‌خواست می‌آمد داخل. من وقتی به مجلس می‌رفتم همراهانم پنج نفر بودند. اشخاصی که رسما به عنوان همراه با من می‌آمدند، آقایان داورزنی، سردار محمد درخشان، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، امیر خادم و کیومرث هاشمی بودند. غیر از این نفرات هر کسی به مجلس می‌آمد از طرف من نبود.

*پس این نفرات اضافه چطوری می‌توانستند وارد مجلس شوند؟ مخصوصا آن دلال فوتبال که نزدیک به یکی از مربیان لیگ برتری است.

این اختیار به هر نماینده مجلس داده شده که چند نفر را بیاورد داخل. حتما این نفرات توسط نمایندگان مجلس وارد می‌شدند. آن روزها، روزهای بدی بود و اشخاصی که مشکوک و بی‌ربط بودند می‌آمدند. نه تنها در بخش ورزش، در تمام بخش‌ها اشخاص مشکوک وارد مجلس می‌شدند. این نفرات دنبال وزرا راه می افتادند و چون فیلم و عکس از آن‌ها گرفته می شد، مسئله ساز می شدند. دوباره تاکید می‌کنم که همراهان من همین پنج نفر بودند. هر شخص دیگری که وارد مجلس شده، به من هیچ ارتباطی ندارد.

*بعد از آن‌که شما رای اعتماد نیاوردید، شایعه شد که داورزنی و فائقی علیه شما فعالیت کرده‌اند و سبب شده‌اند شما رای نیاورید.

این کاملا کذب محض است.

*یعنی داورزنی و فائقی همراه شما بودند و علیه شما کاری انجام ندادند؟

آقای داورزنی من را همراهی می‌کرد. آقای فائقی هم گرچه در مجلس همراهی‌ام نمی‌کرد اما مطمئن هستم هیچ کاری علیه من انجام نداد.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.