سلطه بر منابع نفت خاورمیانه، بهانه ای برای استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سلطه بر منابع نفت خاورمیانه، بهانه ای برای استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا بوده و این کشور با مداخله نظامی در منطقه سعی در بر هم زدن توازن قدرت در خاورمیانه دارد.

رضا طلائی نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، در رابطه با سپر موشکی آمریکا در خلیج فارس گفت: آمریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون در پی سلطه بر منابع نفتی خلیج فارس و گلوگاه اقتصادی این منطقه بوده و با شیوه های مختلف سیاسی، امنیتی و مداخله نظامی سعی در بر هم زدن توازن قدرت در خاورمیانه داشته است.

وی در ادامه افزود: طی سالهای اخیر و با گسترش بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا،سیاست های دولت های مرتجع عرب وابسته به غرب با شکست مواجه شده لذا دیکتاتورهای دست نشانده غربی به دنبال تضعیف بیداری اسلامی در منطقه هستند.
 
طلائی نیک تصریح کرد: استقرار سپر موشکی آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس با هدف تسلط روانی، سیاسی و حمایت از سلطه گری بوده و در سالهای اخیر نشان داده این سیاست دولتمردان غربی موجب ناامنی خود این کشورها شده است.

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای عربی منطقه ظرفیت بالایی را برای تحکیم امنیت دارند و با مشارکت متحد می توانند امنیت خلیج فارس را تامین کنند و سیاست های غلط آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.