سلفی‌های لبنان مسولیت انفجار بلغارستان را برعهده گرفتند

در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از حمله به کاروان گردشگران صهیونیسم در بلغارستان، ایران و حزب الله لبنان را طراح این عملیات معرفی کردند، یکی از رهبران سلفی لبنان، شاگرد برجسته خود را عامل این حمله معرفی کرد.

 به گزارش ایرنا از بیروت،’ عمر بکری فستق’ شیخ سوری الاصل سلفی لبنان روز شنبه در گفت و گو با تلویزیون ‘الجدید’ لبنان با اشاره به حمله اخیر علیه کاروان گردشگران صهیونیسم در کشور بلغارستان گفت: عامل اصلی این عملیات شخصی به نام ‘مهدی محمد الغزالی’ یکی از شاگردان من در کلاس درس آموزش تفکر سلفی بوده است.

وی افزود: اسم اصلی الغزالی، ابو احمد است و دوره شریعت اسلامی در عقیده سلفی را در کلاس من در لندن سپری کرده است.

این شیخ سلفی ادامه داد: ما به این فرد افتخار می کنیم.

شیخ فستق تصریح کرد: الغزالی الجزایری الاصل است و در لندن زندگی می کند و این شهر محل زندگی، شخصیت های جهادی زیادی است.

مسئولان رژیم صهیونیستی و منابع بلغاری نیز از دست داشتن الغزالی در عملیات اخیر بلغارستان که منجر به کشته شدن هفت صهیونیسم و زخمی شدن سی تن دیگر شد، خبر دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گفت: الغزالی از طرفداران سازمان القاعده است و قبلا از کشورهای عربستان، افغانستان و پاکستان دیدار کرده بود.

این رادیو با اشاره به انجام تحقیقات در مورد این عملیات به نقل از رییس جمهوری بلغارستان ادامه داد: تحقیقات در سطح وسیعی با مشارکت دستگاه های امنیتی آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در این خصوص در حال انجام است.

دیگر رسانه های خبری نیز گزارش دادند، مهدی محمد الغزالی متولد سال ۱۹۷۶ میلادی است و در وسایل خبری از وی تحت عنوان ‘کوبا السویدی’ نام برده می شود؛ وی مقیم پاکستان بوده و به اتهام’ مبارزه غیر قانونی’ توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و در زندان گوانتانامو در سال ۲۰۰۲ میلای زندانی شده بود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.