سلفی های لبنان مسولیت کشتن ۸ اسرائیلی در بلغارستان را برعهده گرفتند

به گزارش ایرنا از بیروت،’ عمر بکری فستق’ شیخ سوری الاصل سلفی لبنان روز شنبه در گفت و گو با تلویزیون ‘الجدید’ لبنان با اشاره به حمله اخیر علیه کاروان گردشگران صهیونیسم در کشور بلغارستان گفت: عامل اصلی این عملیات شخصی به نام ‘مهدی محمد الغزالی’ یکی از شاگردان من در کلاس درس آموزش تفکر سلفی بوده است.

وی افزود: اسم اصلی الغزالی، ابو احمد است و دوره شریعت اسلامی در عقیده سلفی را در کلاس من در لندن سپری کرده است.

این شیخ سلفی ادامه داد: ما به این فرد افتخار می کنیم.

شیخ فستق تصریح کرد: الغزالی الجزایری الاصل است و در لندن زندگی می کند و این شهر محل زندگی، شخصیت های جهادی زیادی است.

مسئولان رژیم صهیونیستی و منابع بلغاری نیز از دست داشتن الغزالی در عملیات اخیر بلغارستان که منجر به کشته شدن هفت صهیونیسم و زخمی شدن سی تن دیگر شد، خبر دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گفت: الغزالی از طرفداران سازمان القاعده است و قبلا از کشورهای عربستان، افغانستان و پاکستان دیدار کرده بود.

این رادیو با اشاره به انجام تحقیقات در مورد این عملیات به نقل از رییس جمهوری بلغارستان ادامه داد: تحقیقات در سطح وسیعی با مشارکت دستگاه های امنیتی آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در این خصوص در حال انجام است.

دیگر رسانه های خبری نیز گزارش دادند، مهدی محمد الغزالی متولد سال ۱۹۷۶ میلادی است و در وسایل خبری از وی تحت عنوان ‘کوبا السویدی’ نام برده می شود؛ وی مقیم پاکستان بوده و به اتهام’ مبارزه غیر قانونی’ توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و در زندان گوانتانامو در سال ۲۰۰۲ میلای زندانی شده بود.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۶۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.