سمپوزیوم‌ موضوع جدی برای مدیران شهری تهران است

۱۸اردیبهشت،

رومن میدو دیمیتروف هنرمند بلغارستانی حاضر در پنجمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران معتقد است نحوه برگزاری حرفه ای سمپوزیوم تهران نشان می دهد، مدیران شهر تهران یک برنامه ریزی جدی برای برپایی این اتفاق هنری دارند.

به گزارش هنرآنلاین؛ رومن میدو دیمیتروف دربارهٔ نحوه آشنایی با سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: فراخوان این سمپوزیوم را در اینترنت دیدم، اما پیش‌تر یک دوست گرجستانی‌ام که قبلا به تهران آمده بود این سمپوزیوم را به من معرفی کرد. این دوست مجسمه‌ساز از حضور در ایران و نحوه برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران و همچنین نحوه برخورد و شکل حرفه‌ای این سمپوزیوم برایم گفته بود و من بسیار مشتاق حضور در سمپوزیوم تهران شدم. بر همین اساس من با مطالعه فراخوان و این که این دوره از سمپوزیوم با چوب برگزار می‌شود، درخواستم را برای دبیرخانه ارسال کردم و بسیار خوشحالم که این شانس را پیدا کردم در این سمپوزیوم حضور داشته باشم.

وی دربارهٔ نحوه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تهران و امکاناتی که در اختیار هنرمندان قرار گرفته است نیز گفت: مکان‌یابی برای برگزاری سمپوزیوم‌ها نکته مهم و کلیدی است. همین که پنجمین سمپوزیوم تهران در یک تفرجگاه زیبا و تازه تاسیس برگزار می‌شود، نشان دهنده این موضوع است که مدیران این سمپوزیوم در جهت ایجاد فضاهای تازه بر اساس ابعاد زیباشناسانه هنری می باشند. این مکان نیز بسیار دیدنی است و جذابیت‌های بصری بسیاری دارد.

او ادامه داد:مدیران سمپوزیوم نیز تلاش خوبی برای برگزاری این اتفاق کرده‌‌اند و همانطور که قبلا هم تعریفش را شنیده بودم این سمپوزیوم بسیار حرفه‌ای برگزار می‌شود.

این مجسمه ساز که حضور در ۲۵ سمپوزیوم مجسمه سازی را تجربه کرده است گفت: تا آنجا که به سمپوزیوم‌های مختلف رفته‌ام و دیده‌ام، مهمترین حُسن سمپوزیوم‌ها در ارتباطی است که میان هنرمندان کشورهای مختلف با یکدیگر برقرار می‌کند.

این که مجسمه‌سازان همدیگر را می‌شناسند و تکنیک‌های یکدیگر را از نزدیک می‌بینند. به هر حال یک برآیندی از توان هنرمندان و تکنیک مختلف از مجسمه‌سازان کشورهای مختلف که در یک مکان گرد هم می‌آید و یک تبادل فرهنگی و هنری شکل می‌گیرد. همچنین با فرهنگ ‌های مختلف مواجه می‌شویم و همین روی کار هنرمندانی که در سمپوزیوم‌ها حضور دارند تاثیر می‌گذارد زیرا این تجربه در آتلیه هرگز به دست نمی‌آید.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.