سمپوزیوم مجسمه‌سازی،آغازگر فعالیت‌ باغ‌موزه زندان قصر

هنر > تجسمی
چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، هفته آینده با حضور ۳۵ هنرمند ایرانی و بین‌المللی در باغ‌موزه زندان قصر افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، باغ‌موزه زندان قصر که به تازگی تغییر کاربری داده است، همزمان با افتتاح این رویداد بین‌المللی افتتاح خواهد شد.

سعید شهلاپور، ایرج محمدی، طاهر شیخ الحکمایی، سیمین اکرامی و سهند حسامیان از میان هنرمندان ثبت نام کرده در چهارمین دوره از این رویداد، آثار ۱۲ هنرمند را در بخش هنرمندان ایرانی، ۱۰ نفر در بخش هنرمندان خارجی و ۱۳ نفر در بخش دانشجویی را انتخاب کرده‌اند.

از آنجا که کشور ایران دارای معادن مختلفی از انواع سنگ است و این مواد معدنی به عنوان یکی از بهترین مواد مجسمه‌سازی به صورت ارزان و راحت در دسترس قرار دارد و متاسفانه استفاده از آن در مجسمه‌سازی ایران جایگاه خود را بدست نیاورده است، در این دوره از سمپوزیوم نیز همانند دوره پیشین، توسعه مجسمه‌سازی با سنگ مورد توجه است و پذیرفته شدگان در سمپوزیوم با تجربه و توانایی کار با سنگ باید ایده‌های خلاق خود را در مدت سمپوزیوم به اجرا درآورند.

همچنین ۸۲ اثر با هدف معرفی هنرمندان و آثارشان در باغ موزه زندان قصر از تاریخ بیستم شهریور تا ۱۰ مهرماه سال جاری، در بخش جنبی چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی به نمایش درمی‌آید.

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران توسط سازمان زیباسازی و با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم کردن شرایط و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها در زمینه مجسمه‌سازی شهری، در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار، ۲۷ شهریور ماه آغاز می‌شود و ۱۶ مهرماه پایان خواهد یافت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.