سمینار تخصصی حقوق هسته ای در اصفهان برگزار شد

دبیر سمینار تخصصی حقوق هسته ای با بیان اینکه ۳۰ سال پیش در دعاوی میان ایران و آمریکا، ایرانیان مجبور بودند برای دفاع از خود از وکلای آمریکایی استفاده کنند، افزود: این کار از یک سو هزینه های مالی فراوانی را برای کشور به همراه داشت و از سوی دیگر ممکن بود برخی از این وکلا منافع کشور خود را بر منافع ملی ما ترجیح دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ‘رسول مظاهری’ در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ تصریح کرد : برگزاری این سمینار علمی گامی برای دفاع از سرمایه علمی مردم ایران در دستیابی به انرژی هسته ای است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته های حقوق با تسلط بر زبان های زنده دنیا و همچنین مسایل حقوقی به گونه ای که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد، می توانند در مجامع و رسانه های مختلف به شایستگی از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

رییس گروه پژوهشی حقوق و اخلاق در فناوری های نوین دانشگاه اصفهان اظهار داشت:

انرژی هسته ای از منظر فقه اسلامی، نقد نظام حل و فصل اختلافات هسته ای ایران از منظر حقوق بین الملل، شناسایی مسوول جبران خسارت های هسته ای بر مبنای نظام حقوقی ایران و کنوانسیون های بین المللی و مسوولیت کیفری بین المللی ناشی از به کارگیری سلاح هسته ای از مهمترین سرفصل های ارایه شده در این سمینار علمی بود.

این سمینار یک روزه به همت گروه پژوهشی حقوق و اخلاق در فناوری های نوین دانشگاه اصفهان و با همکاری انجمن هسته ای ایران برگزار شد.

ت/۷۱۳۴/۱۰۱۱ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۷۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.