سندروم متابولیک نشان دهنده بیماری قلبی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

افرادی که گرفتار سندرم متابولیک بوده و علائم ان را از خود بروز می دهند، ممکن است در آینده نزدیک دچار ناراحتی ها و بیماری های قلبی شوند

منصور میرزایی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار  iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیماری های قلبی از جمله شایعترین عوامل بروز ناتوانی و مرگ و میر در سطح دنیا است و iبها های بسیار سنگینی را iبه جوامع مختلف تحمیل می نماید.

وی افزود: عوامل متعددی سبب افزایش خطر ابتلا iبه بیماری های قلبی و عروقی می شوند که متاسفانه بعضی از این عوامل تا حد بسیاری برای مردم ناشناخته بوده و کمتر کسی iبه آنها توجه می نماید.

میرزایی گفت: سندرم متابولیک مجموعه علائمی است که اگر فردی دچار این علائم باشد، علاوه بر رنجی که از علائم  خود بیماری می برد، ممکن است گرفتار بیماری های دیگر نیز شود.

وی با بیان اینکه علائم سندروم متابولیک iبه طور عمده شامل فشار خون و توی گلیسیرید بالا است، اظهار داشت: قندخون بالا، پائین بودن کلسترول خوب HDL و شکم بزرگ از دیگر علائم مرتبط با سندروم متابولیک است.

میرزایی با اشاره iبه اینکه بین سندروم متابولیک و بیماری های قلبی ارتباط معنی داری وجود دارد، تاکید نمود: اشخاصی که گرفتار سندرم متابولیک بوده وعلائم آن را از خود بروز می دهند، ممکن است در آینده نزدیک دچار ناراحتی ها و بیماری های قلبی شوند.

وی یاد آور شد: علاوه بر بیماری های قلبی، سندرم متابولیک می تواند خطر بعضی دیگر از بیماری های مزمن را نیز افزایش دهد، iبه همین سبب شناسایی دقیق علائم بیماری و اقدام سریعرس در درمان این اختلال و علائم بسیار ضروری و مهم خواهد بود.

مصرف شیر در کاهش خطر سندروم متابولیک موثر است

این متخصص قلب و عروق در ادامه گفت: پیشگیری یا درمان iبه موقع سندروم متابولیک موضوع بسیار مهمی است که یکی از راههای آن iبهبود وضعیت تغذیه است.

میرزایی تصریح نمود: شیر یکی از فرآورده هایی غذایی مفید است که مصرف منظم آن می تواند در کاهش خطر سندروم متابولیک iبه صورت مستقیم موثر باشد.

وی تاکید نمود: در صورت کاهش خطر سندروم متابولیک، خطر ابتلا iبه بیماری ها و ناراحتی قلبی و عروقی و چندین بیماری مزمن دیگر نیز iبه میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

میرزایی یاد اور شد: بر طبق نتیجه مطالعاتی که تاکنون در داخل و خارج کشورمان صورت گرفته است، مصرف سایر فرآورده های لبنی همچون ماست و پنیر نیز می تواند در کاهش خطر سندرم متابولیک تا حدودی موثر باشد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.