‘سند آموزش عالی سلامت کشور’ بررسی شد

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارش ‘سند آموزش عالی سلامت کشور’ توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در نود و یکمین جلسه شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

هدف از سند آموزش عالی سلامت کشور، توسعه هدفمند آموزش عالی سلامت مبتنی بر آمایش سرزمینی است و به‌عنوان بخشی از سند جامع تحول نظام آموزشی کشور و منطبق با سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور تنظیم و تدوین شده است.

از جمله نکات مهم این سند که در چهار جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته، همسویی با سند تحول وزارت بهداشت و سند تحول وزرات آموزش و پرورش است.

همچنین سند آموزش عالی سلامت کشور ضمن توجه بر سلامت‌ همه‌جانبه از جمله سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی با تاکید بر سلامت روانی، به موضوع حقوق شهروندی در حوزه سلامت نیز توجه خاص دارد.

از دیگر نکات مورد توجه در سند آموزش عالی سلامت کشور مرجعیت علمی، استقلال و صدور علم در حوزه علوم پزشکی با تاکید بر توسعه و صدور طب سنتی ایرانی و همچنین توجه به مباحث فراملی علم در حوزه علوم پزشکی، مبادله علم و عالم در جهان و مدیریت بحران در حوادث است.

در جلسه شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی، عوارض نظام ۳-۳-۶ و حذف مراکز پیش‌دبستانی از مراکز آموزشی دولتی نیز مطرح شده و مقرر شد در جلسه آتی با حضور وزیر آموزش و پرورش مبحث سامان‌دهی مراکز پیش‌دبستانی مورد بحث و بررسی کارشناسی بیشتر قرار گیرد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۸۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.