سنگ‌اندازی در واگذاری سهام؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سنگ‌اندازی در واگذاری سهام؟

سنگ‌اندازی در واگذاری سهام؟

پرشین خودرو: خیلی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو پس از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس داووس مبنی‌بر تمایل ایران به واگذاری سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا خودروسازان نیز تمایلی به این امر دارند‌؟ هرچند دبیر انجمن خودروسازان پس از اظهارنظر حسن روحانی بلافاصله عنوان کرد که خودروسازان نیز از طرح رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند؛ اما آنچه از شواهد پیداست ظاهرا خودروسازان خیلی هم موافق واگذاری سهام خود به شرکت‌های خارجی نیستند.

به گزارش ممتازنیوز، هم‌اکنون دولت سهمی کمتر از ۴۰ درصد در شرکت‌های خودروساز دارد. این در حالی است که برخی از خودروسازان معتقدند که اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور به سهام دولت در این بخش بازمی‌گردد. در هر صورت ایده روحانی اگرچه می‌تواند زمینه ساز تحولی عظیم در شرکت‌های خودروساز شود؛ اما هم‌اکنون با مخالفت غیر‌علنی برخی از خودروسازان روبه‌رو است؛ به‌طوری‌که چندی پیش یک عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان نیز واگذاری مالکیت خودروسازان به خارجی‌ها را کار درستی نخواند؛ چراکه به تعبیر وی رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است. در هر صورت چندی است که از گوشه و کنار اخباری مبنی‌بر مخالفت برخی خودروسازان با واگذاری سهام به خودروسازان خارجی به گوش می‌رسد، حال آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اواخر هفته پیش با تاکید بر اظهارات حسن روحانی در اجلاس داووس خودروسازان را مقید به امر خواند.
به گزارش دنیای اقتصاد، بر این اساس پس از توافقات هسته‌ای در ژنو برخی از خودروسازان خارجی که قبلا نیز در ایران با خودروسازان داخلی همکاری داشته‌اند، پیشنهاد‌هایی در مورد خرید سهام برخی از شرکت‌های خودروساز ارائه کرده‌اند که هنوز جواب مثبتی در این زمینه دریافت نکرده‌اند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.