سنگ اندازی غرب در ماموریت ناظران در سوریه

مدیرکل موسسه مطبوعاتی و انتشاراتی الوحده سوریه گفت: به دلیل کارشکنی های غرب ماموریت کمیته ناظران بین المللی در سوریه موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، خلف المفتاح افزود: اعضای کمیته ناظران به خاطر تحرکات طرف های خارجی برای به شکست کشاندن طرح عنان، حمایت علنی از گروه های مسلح با پول و سلاح و اقدام برای مداخله نظامی در سوریه خارج از شورای امنیت در ماموریتشان موفق نشدند.

المفتاح با اشاره به این که تمدید ماموریت ناظران بین المللی عاملی برای فشار بر سوریه به منظور تغییر موضع خواهد بود، ادامه داد: طرفهای خارجی و مخالفان نظام سوریه در زمینه موفقیت ماموریت ناظران هیچ اقدامی انجام ندادند.

در حالیکه نیمی از ناظران، سوریه را ترک کرده اند، دمشق میزبان بابکر جای ژنرال سنگالی و رییس جدید کمیته ناظران است که به جای ژنرال رابرت مود رئیس سابق کمیته به این سمت منصوب شده است.

بابکر جای که پس از واردشدن به دمشق با فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه دیدار کرد، گفت: وضع سوریه بسیار پیچیده است، پیشتر عملیات مسلحانه کاهش یافته بود اما حالا مجبور شدیم به خاطر افزایش خشونت، نیروهایمان را از سوریه خارج کنیم.

هرفی لادسو معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حفظ صلح نیز خاطرنشان کرد: نشست هایی با حضور همه گروه ها در روزهای آینده به منظور دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان بحران سوریه برگزار خواهد شد.

ماموریت ژنرال جدید خصوصا با توجه به کاهش نیمی از اعضای کمیته ناظران و ادامه عملیات افراد مسلح گرچه ممکن است، محال نباشد اما دشوار است.

در همین حال دمشق خواستار حل سیاسی و گفتگو برای برون رفت از بحران کنونی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.