سهام ۱۰ شرکت بیمه بورسی پررونق شد

بینا- در معاملات امروز هشتم مهرماه، سهام ده شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش بینا، در کنار رکورد زنی های شاخص، امروز بازار شرکتهای بیمه هم روز پر رونقی را پشت سرگذاشت. باتوجه به حجم بالای معاملات سهام در کل بازار، نمادهای بیمه ای هم امروز با حجم قابل قبول تری در تابلو ظاهر شدند و عموماً افزایش قیمت داشتند. بیمه های ملت، البرز، پارسیان و پاسارگاد در طی معاملات صف خرید را تجربه کردند. اما بیمه آسیا نتوانست آمار قابل قبولی از حجم یا افزایش قیمت داشته باشد و همچنان با صف فروش گرفتار بود. این موضوع، یعنی جمع نشدن صف فروش این شرکت- که تعداد قابل ملاحظه ای هم نیست- می تواند موجب دلسردی سهامداران از مقوله ای به نام حمایت از سهم شود. بالاترین حجم معاملات امروز مربوط به بیمه ملت بود و رتبه دوم هم به بیمه البرز اختصاص داشت. بالاترین نسبت قیمت به درآمد بین شرکتهای بیمه ای بورسی به بیمه دانا با حدود ۱۸ مرتبه و پایین ترین آن مربوط به بیمه پارسیان با عدد سه و ۷ دهم است. در مجموع همچنان گروه بیمه نسبت به سایر صنایع موجود در بورس بسیار کم رمق و کم بازده است که تلاش سهامداران عمده این شرکتها را برای بازارسازی نماد می طلبد. همچنین امروز شاخص صنعت بیمه در بورس نیز با افزایش ۱٫۸۵ درصدی به رقم ۱۵۰۸ رسید. سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت ۳٫۱۷ درصد افزایش داشت. در این نماد ۸۹۳,۶۶۴ سهم به ارزش ۱,۱۳۳ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۲۶۸ ریال داد و ستد شد.
نماد البرز با افزایش ۳٫۹۳ درصدی و حجم ۷۸۳,۵۹۰  سهم به ارزش ۲,۶۹۲ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۴۳۵ ریال، بیمه پاسارگاد نیز با ۱٫۲۵  درصد افزایش و حجم ۱۳۳,۰۰۰ سهم به ارزش ۲۵۸ میلیون ریال و قیمت پایانی ۱,۹۳۷ ریال به کار خود پایان دادند.
در نماد دانا ۳۷,۶۰۰ سهم به ارزش ۱۹۸ میلیون ریال مبادله شد. این نماد با افزایش ۱٫۲۱درصدی به قیمت پایانی ۵,۱۹۸ ریال رسید.
بیمه آرمان افزایش ۰٫۲۰ درصدی را تجربه کرد. در این نماد ۸۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۱۱۹  میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۴۹۳ ریال بسته شد.
بیمه میهن ۶۷,۷۵۰  سهم به ارزش ۷۸ میلیون ریال داد و ستد داشت که این نماد  با ۰٫۹۴  درصد کاهش مواجه بود و با قیمت پایانی ۱,۱۵۶ ریال بسته شد.
بیمه پارسیان با افزایش ۰٫۱۹ درصدی و با حجم معاملات ۲۳,۹۵۰ سهم به ارزش ۵۱ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۲,۰۵۷ ریال بود. نماد سامان هم با ۰٫۶۴ درصد افزایش و مبادله ۲۰,۷۴۰ سهم به ارزش ۳۶ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۷۲۳ ریال ، بیمه آسیا نیز حجم معاملاتی برابر ۵,۲۵۵ سهم  داشت و قیمت پایانی آن  ۲,۷۸۵ ریال بود. بیمه نوین هم با حجم معاملات ۱,۰۰۰ سهم و افزایش ۱٫۵ درصدی به قیمت پایانی ۱,۴۷۴ ریال رسید.
این گزارش می افزاید، شاخص کل بورس امروز با رشدی نزدیک به روز قبل جایگاه خود را به نزدیکی عدد ۲۹۰۰۰ رساند تا روز تاریخی دیگری را برای بورس رقم بزند. خاطر نشان می سازد شاخص کل بورس تقریبا با ۲٫۴۷ درصد افزایش به رقم۲۸۸۲۸ رسید. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به مخابرات با ۹۲ واحد و بیشترین تاثیر منفی هم مربوط به پالایشگاه نفت تبریز  با  ۳  واحد تاثیر بود . همچنین در معاملات امروز تعداد ۲۹,۰۰۴ میلیون سهم به  ارزش ۱,۴۱۵,۱۴۶٫۲۶ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.