سهم بخش تولید از منابع مالی بانک ها ناعادلانه است

به گزارش ایرنا ، ‘ سید مسعود موحدی ‘ روز شنبه در دومین نشست هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار با هدف بررسی مسائل و مشکلات ناشی از تامین مالی واحدهای تولیدی افزود: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به یکی از مشکلات جدی واحدهای صنعتی تبدیل شده و در زمان حاضر ۷۰ درصد بنگاه‌ها با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها راه تامین مالی بخش تولید کشور، بانک‌ها هستند اما این سیستم ناتوان از پاسخ دادن به نیاز تولید است.

قائم مقام وزیر صنعت ، با بیان اینکه حتی اگر بانک ها تصمیم به تسهیلات دهی کنند این فرایند به قدری طولانی است که انتظارات بخش تولید را برآورده نمی کند ، افزود: تاکنون گام های خوبی برای مقررات‌زدایی و قانون‌زدایی برداشته شده اما هنوز مقررات مزاحمی داریم که با هم سازگاری ندارند و فضا را برای فعالیت اقتصادی آماده نمی‌کند.

موحدی با تاکید برنیاز به قوانین جدید‌، اصلاح برخی از قوانین و هماهنگی برخی دیگر از قوانین حمایتی فضای کسب و کار افزود‌: برداشتن موانع کسب و کار یک کار مشترک است که همه باید روی آن متمرکز شوند و در این زمینه کارگروهی در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت فعال شده و با مجلس نیزتعاملات خوبی داریم.

وی در ادامه از شکل‌گیری کارگروه مشترک وزارت صنعت با وزارت امور اقتصادی و دارایی در هفته گذشته خبر داد و گفت‌: این کار‌گروه با هدف رفع مشکلات تامین مالی بنگاه‌ها، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی تشکیل شد اما باید هماهنگی‌هایی با بانک مرکزی انجام شود‌.

موحدی گفت‌: در نشست هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار که طی هفته گذشته که با حضور مسئولان دولتی ، نمایندگان مجلس‌، استادان دانشگاه ها ‌، تشکل‌های بخش خصوصی و مدیران عامل موسسات مالی برگزار شد ، ‌برخی راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه و با هماهنگی وزارت اقتصاد قرار شد تعدادی از راهکارهای کوتاه‌مدت تیرماه اجرایی شود.

اقتصام **۳۹۱۷**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۳۴۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.