سهم صنایع دریایی و شیلاتی در توسعه مناطق آزاد باید افزایش یابد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

119-50.jpg

مدیر صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم از برگزاری اولین جشنواره ملی میگو در این جزیره خبرداد و گفت: سهم صنایع دریایی و شیلاتی در توسعه همه جانبه منطقه آزاد باید افزایش یابد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)؛ رضا نوری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صید میگو در شهر قشم توسط صیادان بومی صورت می‌گیرد اظهار نمود: جشنواره ملی میگو سبب افزایش میزان مصرف خانوار و فرهنگ استفاده از میگو به جای گوشت قرمز می‌شود. همچنین این جشنواره ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط ، افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده و برخورداری از تولیدات صادرات محور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: وجود منابع غنی میگو در سواحل شمالی خلیج فارس، بیش از پیش می‌تواند بر اشتغال و اقتصاد خانواده ساکنان مناطق ساحلی تاثیرگذار است.

نوری اظهار نمود: استراتژی بخش صنعت، معدن و تجارت جزیره قشم در این زمینه، افزایش سهم صنایع دریایی و شیلاتی در توسعه همه جانبه منطقه آزاد و ارتقا سهم کشورمان در استفاده از منابع عظیم خدادادی در حوزه خلیج فارس و دریای عمان است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم با اشاره به صدور مجوز راه‌اندازی یک واحد تولید لارو میگو و یک واحد پرورش میگو به ظرفیت ۴۰۰ تن افزود: این جشنواره می‌توانند فرصت مناسبی برای تشویق بیشتر سرمایه‌داران به تولید و تکثیر میگو باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.