سهم عقود مختلف در بانک‌ها اعلام شد

۰۶م آذر ،

بینا- بررسی‌ها نشان می‌دهد عقود مشارکت مدنی و فروش اقساطی بیشترین سهم را از مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها تا پایان خرداد ۹۱ دارند و کمترین سهم هم متعلق به عقود سلف و اجاره به شرط تملیک است. سهم عقود مختلف در بانک‌های تجاری، بانک‌های تخصصی، بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری اعلام شد.
به گزارش بینا به نقل از فارس،  کل مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها در پایان خرداد ماه سال جاری ۳۵۴ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بوده که از این میزان سهم قرض‌الحسنه در بانک‌ها و موسسات اعتباری ۵٫۲ درصد است.
البته سهم این عقد در بانک‌های تجاری ۷٫۹ درصد، بانک‌های تخصصی ۳٫۸ درصد و بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری ۵ درصد است.
همچنین سهم مشارکت مدنی از سایر عقود بیشتر است. مانده تسهیلات مشارکت مدنی در خرداد ۹۱ حدود ۳۶٫۲ درصد است. این نسبت در بانک‌های تجاری ۱۷٫۷ درصد، بانک‌های تخصصی ۳۲٫۴ درصد و بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری ۴۶٫۱ درصد بوده است.
پس از مشارکت مدنی سهم فروش اقساطی از سایر عقود بیشتر است به طوری که ۲۹٫۶ درصد از مانده تسهیلات را به خود اختصاص داده است. این نسبت در بانک‌های تجاری ۲۸٫۸ درصد، بانک‌های تخصصی ۵۳٫۲ درصد و بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری ۱۵٫۹ درصد است.
مانده تسهیلات در بخش اجاره به شرط تملیک ۰٫۷ درصد، جعاله ۴٫۶ درصد، سلف ۰٫۵ درصد، مشارکت حقوقی ۲٫۱ درصد، سرمایه‌گذاری مستقیم یک درصد و مضاربه ۳٫۱ درصد است.
بالاترین سهم از مانده تسهیلات اعطایی به ترتیب مشارکت مدنی، فروش اقساطی، قرض‌الحسنه و جعاله است و کمترین عقد مورد استفاده بانک‌ها هم عقد سلف و عقد اجاره به شرط تملیک است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.