سهم قاره‌های جهان از کاربران اینترنت; رتبه ایران در خاورمیانه

۳۰م دیماه ،

 

آخرین آمارهای ارائه شده از ضریب نفوذ اینترنت در منطقه خاورمیانه، نشان می دهد که ایران بیشترین کاربر اینترنت را با حدود ۴۲ میلیون نفر کاربر در این منطقه به خود اختصاص داده است اما از نظر مشترکان اینترنت پرسرعت رتبه چهاردهم خاورمیانه را در اختیار دارد.
به گزارش مهر، دسترسی مردم جهان به اینترنت در یک دهه قبل نزدیک به ۷ برابر شده و با وجودی که در سال ۲۰۰۰ تنها ۳۶۰ میلیون نفر در دنیا به اینترنت دسترسی داشته اند بررسی ها نشان می دهد که تا پایان سال ۲۰۱۲ این رقم به بیش از ۲٫۵ میلیارد نفر از ۷ میلیارد نفر جمعیت ایران رسیده است.
 
تلفن های هوشمند عامل افزایش کاربران اینترنت
 
افزایش ضریب نفوذ اینترنت در دنیا ریشه در توسعه کاربرد و کارکردهای مختلف این پروتکل ارتباطی دارد که سبب تغییر نگاه کاربران طی یک دهه اخیر به اینترنت شده است؛ براین اساس پایگاه اینترنتیInternet World States  از عواملی مانند ایجاد رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، نفود باند پهن، دسترسی به بازارهای بین المللی، تلفن های هوشمند، تبلتها، فناوری محاسبات ابری و موتور جستجوی گوگل به عنوان عوامل موثر در تغییر کاربردهای اینترنت در دنیا نام برده است.
 
۴۴ درصد کاربران اینترنت دنیا آسیایی اند
 
آمارهای ارائه شده نشان می دهد که تعداد کاربران اینترنت در آسیا از دیگر قاره ها بیشتر است به نحوی که قاره های اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی – کارائیب، آفریقا و نیز خاورمیانه و اقیانوسیه در رده‌های بعدی این فهرست قرار گرفته‌اند. بر اساس این آمار هریک از این مناطق درصدی از کل تعداد کاربران اینترنت در جهان را به خود اختصاص می‌دهند به نحوی که آسیا ۴۴٫۸ درصد، اروپا ۲۱٫۵ درصد، آمریکای شمالی، ۱۱٫۴ درصد، آمریکای لاتین ۱۰٫۴ درصد، آفریقا هفت درصد، خاورمیانه ۳٫۷ درصد و اقیانوسیه یک درصد را شامل می شوند.
 
در همین حال برترین کشور در هر منطقه براساس تعداد کاربران اینترنت شامل نیجریه در آفریقا، چین در آسیا، روسیه در اروپا، ایران در خاورمیانه، ایالات متحده در آمریکای شمالی، برزیل در آمریکای لاتین و استرالیا در اقیانوسیه می‌شود.
 
ایران بیشترین کاربران اینترنت خاورمیانه را دارد
 
به گزارش مهر، براساس آمارهای ارائه شده منطقه خاورمیانه بیشترین رشد کاربران اینترنت را طی همین مدت داشته و تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه از رقم ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار نفر در ژوئن سال ۲۰۰۰ به بیش از ۹۰ میلیون نفر در ژوئن ۲۰۱۲ افزایش یافته است.
 
براین اساس نسبت کاربران اینترنت در خاورمیانه به کل دنیا حدود ۳٫۷ درصد اعلام شده و تعداد کل کاربرانی که در خاورمیانه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ از اینترنت استفاده کرده‌اند ۹۰ میلیون و ۴۵۵ نفر بوده است.
 
همچنین ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه برابر ۴۰٫۲ درصد بوده که این میزان از مقدار متوسط جهانی آن بیشتر است. در این راستا ایران با حدود ۴۲ میلیون کاربر حدود ۴۶٫۷ درصد کل کاربران خاورمیانه را تشکیل می‌دهد و بیشترین کاربر اینترنت را در این منطقه به خود اختصاص داده است.
 
رتبه ۱۴ ایران در مشترکان اینترنت پرسرعت
 
درحالی که ایران بیشترین کاربر اینترنت در خاورمیانه به خود اختصاص داده است اما درخصوص شاخص مشترکین اینترنت باندپهن ثابت در رتبه چهاردهم در میان کشورهای خاورمیانه قرار دارد و در این شاخص بحرین با ۱۲٫۲ مشترک اینترنت باندپهن ثابت به ازای هر ۱۰۰ نفر رتبه اول را دارد و کشورهای امارات، ترکیه و قطر در رتبه های بعدی قرار دارند و رتبه چهاردهم این شاخص متعلق به ایران است و کشورهای سوریه، قرقیزستان و یمن، رتبه آخر این زیرشاخص را به خود اختصاص داده اند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.