سهم گوگل در بازار موتورهای جستجو تنزل کرد

۳۰م دیماه ، خبرگزاری‌ها- در حالی که سهم گوگل در بازار موتورهای جستجو تنزل کرده، سهم بینگ رقیب آن افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

این آمار که مربوط به انگلستان است، نشان می دهد نزول گوگل در ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

آمار انتشار یافته توسط موسسه Experian نشان می دهد در دسامبر سال ۲۰۱۲ گوگل ۸۸٫۳۵ درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار داشته که نسبت به رقم ۸۹٫۱۲ درصدی ماه قبل از آن کاهش یافته است. سهم گوگل از این بازار در دسامبر سال ۲۰۱۱ برابر با ۹۱٫۱۵ درصد بوده است.

در مقابل جستجوگر بینگ مایکروسافت سهم خود را از ۱٫۱۵ درصد در دو سال قبل به ۳٫۸۴ درصد در سال قبل و ۴٫۹۹ درصد در دسامبر سال ۲۰۲۴ رسانده است که رشد خوبی محسوب می گردد.

یاهو نیز پس از تحولات مدیریتی موفق شده با رشدی ۰٫۸۶ درصدی سهمی برابر با ۳٫۵۸ درصد از بازار جستجوگرهای اینترنتی را تصاحب کند که رقابت میان این سه جستجوگر اینترنتی را گرم تر کرده است.

کارشناسان می گویند اگر چه هنوز گوگل حاکم بلامنازع دنیای جستجوگرهای اینترنتی است، اما اگر اوضاع به همین منوال پیش برود این اقتدار به تدریج شکسته می گردد. در حال حاضر احتمال جستجو در گوگل ۷ برابر موتور جستجوهای رقبل است. گوگل همچنین با تهدید جستجوگر تازه فیس بوک که هفته قبل رونمایی شد نیز مواجه است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.