سهم ۱۲ درصدی خراسان رضوی از تولید خودرو در ایران

سهم ۱۲ درصدی خراسان رضوی از تولید خودرو در ایران

عصر خودرو : استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۲ درصد از خودروهای کشور در خراسان رضوی تولید می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران در مشهد؛ دکتر محمود صلاحی در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ درصد از تولید قطعات خودرو در خراسان رضوی صورت می گیرد که این مساله بیانگر جایگاه این استان در توسعه صنعت خودروسازی است.

وی خودرو سازی را سومین صنعت بزرگ دنیا عنوان کرد و افزود: این صنعت پس از صنعت نفت و بانکداری از گستردگی و اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه ۴درصد ارزش تولید ناخالص و ۱۰ درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.

صلاحی در ادامه گفت: هم اکنون در دنیا، ۸میلیون نفر به طور مستقیم و ۵۰ میلیون نفر نیز غیرمستقیم در صنعت خودرو فعال هستند که این رقم در ایران ۴۵۰ هزار نفر است.

وی افزود: در سال ۲۰۰۷، ۷۲ میلیون خودرو در دنیا تولید شده که ایران توانسته در همان سال یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو تولید کند و این رقم در سال ۲۰۱۰ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو افزایش یافت.

استاندار خراسان رضوی از رشد ۷درصدی صنعت خودرو ایران در سال ۲۰۱۱ خبر داد وگفت: درسال ۲۰۰۷ ایران در جایگاه۱۷ خودروسازی در دنیا قرار داشت و این رتبه در سال ۲۰۱۰ به ۱۳ رسید که این خود بیانگر افزایش سطح تولید و کیفیت در عرصه خدروسازی است.

وی با تاکید بر تحریم های ۳۳ ساله ایران افزود: تجربه نشان داده علی رغم همه تحریم ها ایران می تواند به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در همه حوزه ها دست یابد که از جمله آن صنعت خودروسازی است زیرا زیرساخت های توسعه خودرو بیش از همه دنیا در ایران فراهم است و نیازی به واردات در این زمینه وجود ندارد.

صلاحی، ایران را بازار خوبی برای خودرو دانست و افزود: وجود سالانه بیش از یک میلیون متقاضی خرید خودرو اعم از داخلی و خارجی صنعتگران این حوزه را برآن می دارد تا تولید با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.