سهم ۱۴ درصدی نساجی در تولید ناخالص داخلی

اسلام پناه کارشناس صنعت نساجی و پوشاک در گفتگو با

گفت: این صنعت به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و راهبردی کشور و به عنوان قدیمی ترین ، گسترده ترین و بومی ترین صنعت به حساب می آید که قریب به ۱۲ درصد کل صنایع کشور را شامل می شود و از لحاظ اشتغال زایی به صورت مستقیم ۴۰۰ هزار نفر را از تولید تا عرضه و توزیع در بر می گیرد این رقم ۱۴ درصد اشتغال صنعتی کشور محسوب می شود.

این کارشناس در ادامه اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال ۹۱ به نسبت سال ۹۰ رشد ۴۲ درصد را در صادرات صنعت نساجی داشته ایم که در مقایسه با سایر صنایع بی نظیر است و شاخصه مهم آن ارز اوری و جلوگیری از ارزبری می شود.

وی همچنین گفت: امروز صحبت تامین مواد اولیه به موقع آسان، سریع و پایدار در اولویت قرار دارد تا دوباره تجربه ۴۲ درصد صادرات را تکرار و بتوانیم به جایگاه اول دست پیدا کنیم بنابراین خواستار همکاری بیش از پیش صنایع پتروشیمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی در بورس، بانک ها با داخل تسهیلات و سایر دست اندرکاران تولید داخل هستیم.

این کارشناس در ادامه گفت: برای کمک به این صنعت و پایین آوردن قیمت تمام شده نیاز به تجهیزات و دستگاههای به روز داریم تا جایگاه خود را در این بازار رقابتی مستحکم تر کنیم.

وی همچنین با اشاره به صنایع مربوط همچون صنعت چرم، پوشاک، فرش و…. اشاره کرد و گفت: از ظرفیت بالایی در این منابع برخورداریم به طوری که هم اکنون بالغ بر ۲۴۶ میلیون فوت مربع چرم تولید می کنیم./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.