سهم ۳۵ درصدی رانا درسبد صادراتی ایران خودرو

۱۶اردیبهشت،

سهم ۳۵ درصدی رانا درسبد صادراتی ایران خودرو

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از اقبال بازارهای هدف صادراتی به محصول رانا خبر داد و گفت: مقصد صادرات رانا کشورهای منطقه CIS، شامل روسیه، بلاروس و اوکراین و همچنین کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و تونس است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازایکوپرس ، میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب گفت : هم اکنون سفارش هایی برای صدور رانا به مناطق صادراتی دریافت شده که این امر نشان از تداوم حضور ایران خودرو در بازارهای جهانی با برند راناست.

وی تاکید کرد:‌ تقاضای موجود در بازارهای خارجی و اختصاص ۳۵ درصد از کل صادرات ایران خودرو به رانا نشان می دهد ایران خودرو می تواند با محصول رانا سهم بیش‌تری از بازار جهانی کسب کند.

سلیمانی اظهار امیدواری کرد:‌ درآمد حاصل از صادرات این خودروبخشی از نیاز ارزی ایران خودرو را تامین کند.

 وی افزود: قطع وابستگی به شرکتی مانند پژو که مدت بسیاری با ایران خودرو تعاملات فنی و اقتصادی داشته به راحتی امکان‌پذیر نبود. اما خودکفایی ایران خودرو در تولید پژو ۲۰۶و متعاقب آن تولید محصول تازه رانا موفقیت بزرگ و نقطه عطفی برای ایران خودرو درتوسعه استقلال صنعتی  و عدم وابستگی به شرکت های خارجی محسوب می گردد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو گفت: این نشان می دهد ایران خودرو به حدی از بلوغ و رشد سازمانی و توان فنی دست یافته که می تواند بدون حضور شریک خارجی مسیر رشد خود را بپیماید.
سلیمانی خاطر نشان کرد: هم اکنون رانا از موتورهای ۱٫۶ لیتری بنزینی (TU5) با گیربکس دنده ای تولید می گردد و در آینده از خانواده موتور ملی ۱٫۴ ، ۱٫۷ و ۱٫۵ لیتری دیزلی به همراه گیربکس اتوماتیک بهره گیری خواهد شد.

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت   ۱۰:۳۵

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.