سهم ۶ درصدی ایران در تولید متانول در جهان/ تولید بیش از ۵ میلیون تن متانول درسال

میزان تولید متانول کشور با بهره برداری از مجتمع های عظیم در حال ساخت از پنج میلیون تن فعلی به بیش از ۲۱ میلیون تن افزایش خواهد یافت که با تحقق آن ایران به یکی از قطب های اصلی تولید متانول جهان تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، احمد بارول مدیر عامل مجتمع پتروشیمی زاگرس در گردهمایی مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی  با بیان این که ۶۲ درصد ذخایر گازی ایران در بستر دریا و ۳۸ درصد در خشکی است، افزود: هم اکنون ۳۵ درصد گاز کشور در بخش خانگی، ۳۲ درصد در بخش صنعت و ۳۲ درصد نیز در نیروگاه ها مصرف می شود.
 
وی تصریح کرد: نیمی از ذخایر گاز ایران که معادل ۸ درصد ذخایر گازی جهان است در منطقه پارس جنوبی قرار گرفته  که به صورت مشترک با قطر در حال بهره برداری است.
 
بارول تولید متانول در کشور را بیش از ۵ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: در برنامه توسعه پتروشیمی کشور، احداث واحدهای مختلف تولید کننده متانول با مجموع ظرفیت  ۱۶ میلیون تن پیش بینی شده است که با راه اندازی این واحدها میزان تولید متانول کشور به بیش از ۲۱ میلیون تن افزایش خواهد یافت و ایران تبدیل به یکی از قطب های اصلی تولید متانول جهان خواهد شد.
 
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی زاگرس، همچنین از سهم ۶ درصدی ایران در تولید متانول در جهان خبر داد و افزود: در حال حاضر چین با ۴۶ درصد سهم در بازار جهانی، بزرگ ترین تولید کننده متانول در جهان است و عربستان، ترینیداد و ایران هم در رده های بعدی قرار دارند./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.