سه اولویت خودروسازان چیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سه اولویت خودروسازان چیست؟

سه اولویت خودروسازان چیست؟

ممتازنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان سال گذشته نتوانستند از منابع بانکی استفاده کنند و باید با نگاه حمایت از تولید داخل این امکان برای امسال فراهم شود، گفت: البته روش های تامین مالی از سوی خودروسازان باید متنوع شود تا منحصر به منابع بانکی نشود.

به گزارش ممتازنیوز، حمیدرضا فولادگر تصریح کرد: اگر دولت بخواهد از صنعت خودرو کشور حمایت کند تا بتواند با هدف تولید داخل به فعالیت خود ادامه دهد و همچنین شاهد افزایش قیمت در این بخش نباشیم طبیعتا باید زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان فراهم شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای حمایتی از صنعت خودروسازی کشور گفت:‌ یکی از روش های حمایت از این صنعت ارائه تسهیلات از منابع بانکی است؛ ضمن اینکه پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی نیز یکی دیگر از روش های تامین نقدینگی خودروسازان است وخودروسازان می توانند به عنوان متقاضی از صندوق توسعه ملی وام بگیرند به دلیل اینکه آنها در قالب شرکت های غیر دولتی هستند.
فولادگر تصریح کرد: بنابراین اینکه خودروسازان به عنوان یک شرکت تولیدی از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی وام دریافت کنند ایرادی ندارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ما همیشه برای متنوع کردن راه های تامین مالی، به خودروسازان تاکید داشتیم، گفت:‌ آنها نباید تامین منابع مالی خود را تنها به بانک ها محدود کنند که اگر یک سال بانک قادر به ارائه تسهیلات نبود با مشکل مواجه نشوند؛ از این رو منابع خودروسازان باید متنوع شود به طوری که تنها یکی از منابع، از محل بانک ها باشد.
وی به خانه ملت گفت: سهام سهامداران، افزایش سرمایه، اوراق مشارکت، منابع مالی خارجی (فاینانس) از روش هایی است که خودروسازان می توانند نقدینگی خود را تامین کنند.
فولادگر با تاکید بر اینکه بنابراین روش های تامین مالی باید از سوی خودروسازان متنوع شود تا منحصر به منابع بانکی نشود، افزود: خودروسازان سال گذشته نتوانستند از منابع بانکی استفاده کنند و باید با نگاه حمایت از تولید داخل این امکان برای امسال فراهم شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بحث هایی مبنی بر سرمایه گذاری خودروسازان در بازارهای سرمایه مطرح بود، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: خودروسازان برای فعالیت اقتصاد اقدام به سرمایه گذاری در این بازارها می کردند و در حال حاضر نیز باید به ضرورت ها و اولویت ها توجه داشته باشند.
وی افزود: خودروسازان زمانی به سرمایه گذاری در بانک و بیمه اقدام کردند که شرایط آنها بهتر بود اما در مقاطعی که منابع مالی محدود می شود باید منابع مالی خود را مدیریت کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری خودروسازان در بازار سرمایه منعی ندارد، تصریح کرد: وقتی منابع محدود می شود باید به اولویت ها توجه کرد و امروز نیز اولویت صنعت خودروسازی کشور باید تولید داخل، پرداخت بدهی قطعه سازان و تعهدات مشریان باشد.
لازم به ذکر است محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک مرکزی خواسته تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام در اختیار خودروسازان قرار بدهد و همزمان از صندوق توسعه ملی نیز درخواستی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری برای صنعت خودرو کرده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.