سه رقمی شدن قیمت جهانی نفت

رویترز طی گزارشی اعلام کرد تحت تاثیر طرح نمایندگان مجلس ایران برای بستن تنگه هرمز و اعتصاب در نروژ قیمت جهانی نفت از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.
خبرگزاری فارس: رویترز طی گزارشی اعلام کرد تحت تاثیر طرح نمایندگان مجلس ایران برای بستن تنگه هرمز و اعتصاب در نروژ قیمت جهانی نفت از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.

در حالی که تنها سه روز از اجرای تحریم نفتی اروپا علیه ایران می گذرد قیمت جهانی نفت که تحت تاثیر بحران یورو به کمتر از ۹۰ دلار رسیده بود دوباره سه رقمی شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در روز سه شنبه با ۲.۵ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۰۰.۱۷ دلار رسید. برای نخستین بار طی یک ماه گذشته است که قیمت جهانی نفت از مرز ۱۰۰ دلار عبور می کند.

این رقم در ادامه معاملات اندکی کاهش یافت و به ۹۹.۷۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در روز سه شنبه ۲.۲۷ دلار افزایش یافت و به ۸۶.۰۲ دلار رسید.

قیمت نفت از زمان اجرای تحریم ها علیه ایران طی سه روز گذشته بیش از ۱۰ دلار افزایش داشته است. بر اساس گزارش رویترز انتشار خبر تهیه پیش نویس طرحی از سوی نمایندگان مجلس ایران برای بستن تنگه هرمز و ادامه اعتصاب کارگران نفتی نروژ علت افزایش قیمت نفت در این روز عنوان شده است.

در حالی امروز قیمت نفت افزایش یافته است که با توجه به کاهش تولیدات صنعتی آمریکا و چین انتظار می رفت بازار نفت روندی نزولی را تجربه کند.

کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش نویسی طرحی را تهیه کرده که در آن توصیه می شود برای مقابله با تحریم های نفتی که علیه ایران به اجرا گذاشته شده، «تنگه هرمز بسته شده» و از حرکت تانکرهای نفتی، جلوگیری شود.

ایران همچنین از روز گذشته رزمایش موشکی گسترده ای را به اجرا گذاشته است که هدف آن کسب آمادگی برای مقابله با تحرکات آمریکا در خلیج فارس است.

بیش از یک سوم صادرات دریایی نفت جهان که معادل یک پنجم کل مصرف جهانی است و همچنین بخش قابل توجهی از ال ان جی مصرفی جهان از تنگه هرمز عبور می کند.

بن براون، تحلیلگر موسسه آپشن اکسپرس با اشاره به جایگاه مهم ایران در بازار نفت گفت: ایران همواره عاملی تاثیرگذار در بازار نفت است و از پتانسیل تاثیرگذاری قابل توجه بر قیمت نفت برخوردار است.

تصمیم اعضای اتحادیه اروپا برای کمک به اقتصادهای بحران زده اسپانیا و ایتالیا نیز عامل دیگری در افزایش قیمت نفت طی روزهای اخیر بوده است.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۲ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بازار جهانی نفت, قیمت نفت, نفت


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.