سه عنصر اساسی در” صادرات” طلای سرخ ایرانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

توجه به کیفیت، بازاریابی و بسته‌بندی برند ایرانی در تولید و عرضه زعفران ایرانی سه عنصر اساسی در افزایش صادرات است.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره بر صنعت تولید و صادرات زعفران در کشورمان افزود: ۹۰ تا ۹۵ درصد از زعفران جهان در ایران تولید می‌شود که متأسفانه تحت عناوین و برندهای متفاوت در دیگر کشورها عرضه می‌شود.
 
وی یکی از ضعف‌های صادراتی را در نبودن بسته‌بندی‌های مناسب دانست و تأکید کرد: با برنامه‌ریزی در صنعت صادرات از ابتدای تولید تا مصرف باید کیفیت، بسته‌بندی نوع فرآوری آن را با برند مشخص “ایرانی” را به دیگر رقبای جهان صادر کرد.

نوری با بیان اینکه باید به صادرات زعفران اهمیت بسزایی داد؛ چراکه ایران رتبه اول صادرات زعفران در جهان را دارد خاطرنشان کرد: بازاریابی، کیفیت و نوع بسته‌بندی باید طوری باشد که مستقیما به متقاضیان اصلی برسد و از طریق نمایشگاه‌های بین‌المللی برای دیگر کشورهای رقیب بازاریابی و صادر شود.

**برخورد با متخلفان گران‌فروش

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و نظارت‌هایی در خصوص کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها لحاظ می‌شد.

وی افزود: با مدیریت در بازار و عرضه کالا متناسب با تعداد متقاضیان از حضور اشخاص سودجو جلوگیری و آرامش در بازار شب عید حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.