سه پنجم کارگران آمریکا روزمزد هستند/ نداشتن امنیت کاری و محرومیت از مزایا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هافینگتون پست، بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره کار آمریکا، از هر پنج کارگر آمریکایی سه نفر به صورت ساعتی مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۹٫۱ درصد از کارگران آمریکایی روز مزد (ساعتی) بوده اند که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی نیم درصد (۰٫۵ ) و در مقایسه با سال ۲۰۰۸ میلادی ۱٫۵ درصد رشد را نشان می دهد.

این روزنامه در ادامه به نقل از اکونومیست می نویسد که میزان کارگران ساعتی از دهه ۱۹۷۰ در آمریکا افزایش یافته و کارفرمایان در سالهای گذشته نسبت به استخدام کارگران دائمی و تمام وقت بی میل بوده اند و دلیل آن نگرانی از وضعیت اقتصادی آمریکا بوده است.

بر همین اساس کارفرمایان رو به استفاده از کارگران و پیمانکاران موقت و نیمه وقت آورده اند.

به نوشته این روزنامه، چند مشکل در استفاده از کارگران ساعتی وجود دارد که از جمله این مشکلات عبارتند از : حقوق کم، نبود مسائلی چون ترفیع شغلی و  برنامه های سنگین کاری بدون دادن پاداش مناسب.  

بر اساس این گزارش، کارگران ساعتی اساسا امنیت کاری کمتری داشته و از دریافت حقوق و دیگر مزایای شغلی نیز محروم هستند.  

این گزارش درحالی منتشر شده که آمریکا با بحران بیکاری روبرو است و بر اساس جدیدترین آمارها نرخ بیکاری در این کشور بالای ۸ درصد است و برنامه های دولت برای اشتغال زایی نیز نتوانسته آن طور که باید این بحران را حل کند.

در آمارهای جدید اعلام شده بود که در ماه گذشته میلادی دولت آمریکا ۸۰ هزار فرصت شغلی جدید به وجود آورده اما نکته مهم در این خصوص آن بود که بخشی از این مشاغل، جزو کارهای دائم نبود و همین امر می تواند آمار افراد بیکار در ماه های دیگر را دچار تغییر کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.