سه کشته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان

یک مسئول امنیتی پاکستان اعلام کرد در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان دست کم سه شورشی کشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع تصریح کرد دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی چهار موشک به یک خودرو در روستای شناخورا در ده کیلومتری میرانشاه ، شهر اصلی وزیرستان شمالی ، شلیک کردند. این منطقه قبایلی به عنوان پایگاه طالبان و ستیزه جویان وابسته به القاعده به شمار می رود.

یک مسئول بلند پایه امنیتی منطقه پیشاور، بزرگترین شهر شمال غرب پاکستان تصریح کرد:«ما اخبار تایید شده ای دریافت کردیم که بر اساس آن در حمله هواپیماهای بدون سرنشین سه شورشی کشته شدند. هویت افراد کشته شده هنوز مشخص نیست.
یک مسئول امنیتی در میرانشاه نیز اعلام کرد ساختمانی که خودرو مورد اصابت نزدیک آن قرار داشت نیز آسیب دیده است. وی تصریح کرد:موشک به یک خانه نزدیک خودرو نیز اصابت کرد و این محل آسیب دید و دچار آتش سوزی شد.
بر اساس اخبار تایید نشده از دیگر منابع ، تلفات این حمله ممکن است سنگین تر نیز شود. یک مسئول دیگر در منطقه میرانشاه نیز گفت:تعداد مظنونان شورشی کشته شده ممکن است تا شش نفر افزایش یابد.همچنین برخی خبرها از زخمی شدن دو نفر در این حمله حکایت دارد.
حملات هواپیما های بدون سرنشین آمریکایی مستقر در افغانستان به مناطق قبایلی پاکستان بسیار شایع است. مسئولان پاکستانی به شدت از این حملات انتقاد می کنند. اسلام آباد معتقد است این حملات نقض حاکمیت پاکستان است و به احساسات ضد آمریکایی بسیار قوی در این مناطق دامن می زند.
این درحالی است که آمریکا از این حملات صرف نظر نمی کند. واشنگتن مناطق قبایلی پاکستان را اصلی ترین پایگاه طالبان و ستیزه جویان القاعده برای انجام حملات در افغانستان و کشورهای غربی می داند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.