سوئد، حادثه خط لوله گاز روسیه را خرابکاری اعلام کرد

سازمان امنیت سوئد با انتشار گزارشی تأئید کرد: تحقیقات سرویس امنیتی سوئد در محل حادثه در نورد استریم یک و نورد استریم ۲، ظن وقوع خرابکاری آشکار را افزایش می دهد.

سوئد، حادثه خط لوله گاز روسیه را خرابکاری اعلام کرد

به گزارش ممتاز نیوز، در بیانیه منتشره آمده است که تحقیقات این ظن را تقویت کرد که علت نشت در خط لوله گاز نورد استریم خرابکاری بوده و انفجارهایی نزدیک این خط لوله رخ داده است.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات سرویس امنیتی سوئد در محل حادثه در نورد استریم یک و نورد استریم ۲ تکمیل شده است. تحقیقات ظن خرابکاری آشکار را افزایش می دهد… تحقیقات محل حادثه نشان می‌دهد در نزدیکی نورد استریم یک و نورد استریم ۲ انفجارهائی رخ داده است.

سازمان امنیت سوئد اعلام کرد که حصارگذاری در منطقه نشت در نورد استریم پس از تکمیل تحقیقات برداشته شد.

گفتنی است که عملیات تروریستی ۲۶ سپتامبر به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا – نورد استریم یک و نورد استریم ۲ انجام شد.

آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نمی‌کنند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر وقوع انفجار در خطوط لوله گازی نورد استریم یک و دو را یک اقدام طراحی شده بین المللی ارزیابی کرد.

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که مسکو از پیش شواهدی در اختیار دارد که موید ردپای غرب در سازماندهی و اجرای این انفجارها در خطوط لوله گازی روسیه است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.