سوبارو دبلیو آر اکس زیبا می‌شود

۱۷فروردین۱۳،

سوبارو دبلیو آر اکس زیبا می‌شود

Bookmark and Share

سوبارو در نمایشگاه نیویورک از کانسپتی پرده‌بردای کرد که ایده‌ای از نسل بعدی مدل دبلیو آر اکس و دبلیو آر اکس اس‌تی‌آی این کارخانه را نمایش می‌دهد و برخلاف مدل‌های پیشین بسیار زیبا است. 

این کانسپت با الگوبرداری از فلسفه طراحی تازه خودروهای سوبارو طراحی شده است. نکته برجسته این الگو که توسط اوساما نامبا، مدیر طراحی سوبارو و تیم طراحانش خلق شده، چراغ‌های جلو است که آقای نامبا آنها را «چشم شاهین» نامیده است. جلوپنجره خودرو شبیه کانسپت ویزیو (VIZIV) است که ماه قبل در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

هر دو مدل براساس مدل ایمپرزا، سدان چهار در سوبارو ساخته می‌شود اما شاسی ماشین کمی پهن‌تر و محکم‌تر از ایمپرزا است. 

برخلاف قبل قرار نیست این مدل‌ها با نام ایمپرزا به بازار عرضه شود. ماشین از مدل‌ پنج در کنونی دبلیو آر اکس عضلانی‌تر و زیبا‌تر است. طول آن ۴۵۲۱ میلی‌متر و هم‌اندازه مدل دبلیو آر اکس چهار در کنونی است اما عرضش (۱۸۸۹ میلی‌متر) ۱۰۰ میلی‌متر پهن‌تر و از نسل فعلی این خودرو بسیار کوتاه‌تر است  (۱۳۸۹ میلی‌متر در برابر ۱۴۷۰ میلی‌متر). 

سوبارو دبلیو آر اکس زیبا می‌شود

به احتمال بسیار موتور این ماشین چهار سیلندر باکسر با حجم ۱.۶ لیتر است و سیستم توربوشارژ است که بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. برای مدل اس‌تی‌آی موتوری دولیتری درنظر گرفته شده که قدرتش بیش از ۳۰۰ اسب بخار خواهد بود. 

برای سبک‌تر شدن خودرو سقف آن از جنس فیبرکربن ساخته شده است. چرخ‌ها ساخت شرکت بی‌بی‌اس و ۲۰ اینچی است و لاستیک‌های ۲۴۵/۴۰ ساخت دانلوپ روی آن سوار شده که مارک دبلیو آر اکس روی آن حک شده است. 

سوباره دبلیو آر اکس تازه قرار است در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. 

برچسب ها : نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۴ | سوبارو | WRX | دبلیو آر اکس | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.